- sön 20 aug 2017, 11:46
#1192680
Har letat igenom hela Internet känns det som, men hittar inte svaret på lite funderingar...
Hur mycket sänks en V60 (som idag har standardchassi) om man låter montera Polestar Performance Chassi?
Vad är det för skillnad på lätt/tung fram/bak? Beror det på vad man har för spis om bilen anses vara lätt eller tung?
Upplever man stor skillnad mot ett standardchassi? Blir den betydligt stötigare?
Nu känns den lite svajig om man provocerar den och vill riktigt snabb körning på Autobahn etc... :roll:
Har även kikat på avgassystemet, verkar åtminstone på Youtube ge ett lite skönare sound. Även på en diesel... Kanske ger mer nöje för pengarna att montera det jämfört med chassit?
Varför låter Volvo montera däck på Parts-fälgarna som har största möjliga rullmotstånd? Kan man, vid köp, kräva andra däck?
Hur mycket sänks en V60 (som idag har standardchassi) om man låter montera Polestar Performance Chassi?
Vad är det för skillnad på lätt/tung fram/bak? Beror det på vad man har för spis om bilen anses vara lätt eller tung?
Upplever man stor skillnad mot ett standardchassi? Blir den betydligt stötigare?
Nu känns den lite svajig om man provocerar den och vill riktigt snabb körning på Autobahn etc... :roll:
Har även kikat på avgassystemet, verkar åtminstone på Youtube ge ett lite skönare sound. Även på en diesel... Kanske ger mer nöje för pengarna att montera det jämfört med chassit?
Varför låter Volvo montera däck på Parts-fälgarna som har största möjliga rullmotstånd? Kan man, vid köp, kräva andra däck?
Volvo V60 D4 MY17 aut. BSR Steg 1+, Summum, Electric silver, Polestar chassi/optimering, 19" Bor, H/K mm...