Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av drbrain
#1189719
Håller på att rengöra en uppsättning alu.fälgar men den sista skiten vill inte riktigt gå bort...
Det är små svarta prickar som sitter som berget. Har kört med div avfettning och div fälgrengöringsmedel men det händer i princip ingenting med prickarna.
Några tips?

Samt några tips på hur man enklast tar bort gamla klistervikter och tejp från fälgarna?
Bilagor
DSC_3919.JPG
DSC_3919.JPG (261.47 KiB) Visad 503 gånger
DSC_3920.JPG
DSC_3920.JPG (333.97 KiB) Visad 506 gånger
Användarvisningsbild
av Perra83
#1189747
Det är säkert bromsdamm och tjära i flera lager. Varmvatten och kallavfettning varvat med en syrabaserad fälgtvätt så är smutsen snart borta.

Låna sambon/fruns hårtork och värm klstret/vikterna. Börja peta i ett hörn som är genomvarmt. Sedan kan du rulla och dra bort klistret samtidigt som du värmer.
Användarvisningsbild
av drbrain
#1189858
Nu har jag provat allt jag har hemma och hittills har PrickBort funkat bäst.. men det var ändå gnugga gnugga gnugga gnugga för att några prickar ens skulle lossna. Så fyra fälgar lär ju ta ett par dagar att få rena :???:

Har beställt en dunk Rail Clean så får vi se om det är något att ha...
Användarvisningsbild
av drbrain
#1190145
Äntligen! :)

Dränka fälgen i Rail Clean och låta verka tog bort det mesta av prickarna... är några enstaka prickar kvar men det fungerade ju bättre än allt annat jag provat!
Kanske en runda till så allt försvinner... eller lite Prickbort igen...
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]