Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Danne12
#1184551
Vad är det ni använder för något när ni tvättar bilen som ser ut som vitt lödder och som man lägger ut med högtryckstvätten eller hur man förklarar det? Ersätter det tvätthandsken så man bara lägger på det spolar av och torkar? Hoppas ni förstår vad jag menar.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1184571
Förstår precis vad du menar. Så har jag gjort sedan 2013 eller om ja köpte första foam lancen redan 2012...

Jag skummar ut en förtvätt som löser upp det mesta av all smuts. Spolar därefter av skummet med högtryckstvätten. Ju mer smuts som försvinner i förtvätten desto mindre skit ligger kvar på lacken när du svampar. Mindre smuts ger mindre tvättrepor.
Kan inte tvätta bilen utan skum :D

Googla på bilvårdsforum så kommer du till ett forum där du kan läsa i dagar om bara skum. Fråga här på forumet går oxå bra.
På bilvårdsforum skrev jag och flera andra nyss varsin recension om Bollnäs Bilvårds nya Prewash Foam. Lätt den bästa som jag har använt.

Fördelen med skummet är att det löser upp smutsen och drar bort den från lacken. Flugorna i fronten blir så otroligt lätta att spola bort.
Användarvisningsbild
av Funk
#1184682
Perra83 skrev:Förstår precis vad du menar. Så har jag gjort sedan 2013 eller om ja köpte första foam lancen redan 2012...

Jag skummar ut en förtvätt som löser upp det mesta av all smuts. Spolar därefter av skummet med högtryckstvätten. Ju mer smuts som försvinner i förtvätten desto mindre skit ligger kvar på lacken när du svampar. Mindre smuts ger mindre tvättrepor.
Kan inte tvätta bilen utan skum :D

Googla på bilvårdsforum så kommer du till ett forum där du kan läsa i dagar om bara skum. Fråga här på forumet går oxå bra.
På bilvårdsforum skrev jag och flera andra nyss varsin recension om Bollnäs Bilvårds nya Prewash Foam. Lätt den bästa som jag har använt.

Fördelen med skummet är att det löser upp smutsen och drar bort den från lacken. Flugorna i fronten blir så otroligt lätta att spola bort.
Det är när man läser sådana här bra inlägg som man saknar en "gillaknapp".

/Thomas
Användarvisningsbild
av Nexus
#1185170
Färgglada medel kan även de bestånde fläckar om man inte spolar rent överallt där det hamnar.
Användarvisningsbild
av Funk
#1185190
Jag har aldrig använt någon produkt som varit i närheten att vara så färgad, och en rosa snowfoam skulle nog få mig att backa...
De tre jag testat med bra resultat är nära nog färglösa och definitivt då dom skummats... Dessa är för övrigt BBV:s Prewash Foam , Valet Pro Neutral Snow Foam och Orchards Cotton Candy.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Perra83
#1185200
Jag vet inte om jag har sett några färgade i Sverige. Skummet brukar bli vitt även fast medlet är grönt eller blått.

Walt (Disney) https://www.google.com/[…]

Lägg dig under bilen m hasplåten borta,[…]

På frugans förra bil (VW Passat 04 AWT […]

Uppdatering på den trasiga "bränsl[…]