Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av baggen
#1184349
Det har säkert diskuterats tidigare det där med små reg skyltar. Jag har ju min uppfattning klar att man ska få välja själv. Jag vet ju vad lagen säger och får säkert stå där med skammen när farbror blå kommer. Kör själv med en liten olaglig skylt fram. Men visst blir bilen snyggare med den lilla skylten :D
Användarvisningsbild
av Derank
#1184357
det är ju bara en vanesak, hade alla haft små hade du säkert gillat en stor.

De gamla USA skyltarna är ju ännu snyggare om man nu ska tala om att en skyllt kan vara snygg på något sätt.
av baggen
#1184360
Absolut är USA skyltarna ännu snyggare och förmodligen har du kanske rätt i det där med att man blir van. Har sett klipp där jänkarna som kör stylade europeiska bilar försöker apa efter våra stora skyltar. Men det är ändå synd att valfriheten inte finns.
av Tilly
#1184376
Halva nöjet består ju just i det att bara vissa får dem :). Bilen blir ju plötsligt speciell då. Importbil? Exotiskt val av bilmodell? Eller bara någon som har goda kontakter på transportstyrelsen? Skulle var och varannan bil ha den lilla skylten så hade det inte varit lika spännande.

Den varianten som fanns mellan 2002 och 2013 är onekligen mycket prydlig men de som kom efteråt ser bara konstiga ut med en halv EU-flagga och massor av vit yta runt tecknen. Nu har den ju just ändrats till det bättre men EU-flaggan stör fortfarande.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1184385
robinb3rgsten skrev:Hade man bara sluppit den jäkla euflaggan vore de ju bättre

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Och istället sätta ett stort S-märke på bilens akter? Eller att få böter utomlands? Tack men nej tack...
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
#1184405
Hellre sätta dit ett s märke de få gånger ja skulle få för mig att åka utomlands med bilen

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]

Mellanöl. (det var vår en[…]

Den är väl kass? Dags att byta..

De sista åren skippade Volvo "äkta[…]