Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
#1179669
Vad finns det för bra medel att rengöra och bibehålla den svarta färgen på plasten runt hjulhuset på min V60 CC.
Som det är nu är dom "färgade" av vaxmedel tror jag, då jag ser olika vita mönster på alla 4. Har kört många mil i regn på
motorväg och dom ser bleka ut i olika mönster efter det. Försökt tvätta bort men ser blekt ut.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1179672
Concept Vista är nog det medel jag sett rekommenderas flest gånger, utan att ha provat själv.

Jag körde plastfärg på sprayburk på alla mina lister, gnuggade av och in det med en trasa direkt för att inte ge en uppenbart målad yta. Håller sig fint svart nu en vinter senare. Men jag har en gammal bil där experimenten inte kostar så mycket :)
Användarvisningsbild
av Funk
#1179705
Concept Vista är jättebra, men jag ser det som ett medel man använder när plasten redan är blekt, inte för att förhindra blekning. För att hålla detaljerna snygga kör jag oftast med Car Pro Perl eller ibland Sonus Tire & Trim.

/Thomas
Användarvisningsbild
av CabBO
#1179868
Tack för tipsen på medel. Vad det gäller Concept Vista som många förespråkar så skall det skickas efter om jag letar rätt på nätet.
Däremot Meguiars Ultimate Protectant Dash & Trim finns på Mekonomen så då kan jag åka bort och prata med dom. Sen när det gäller Car Pro Perl eller Sonus Tire & Trim så skall jag läsa mer om detta.
Användarvisningsbild
av CabBO
#1180059
Var köper jag Ultima Tire and Trim Guard Plus ? Är det en beställningsvara på internetföretag?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1180079
CabBO skrev:Var köper jag Ultima Tire and Trim Guard Plus ? Är det en beställningsvara på internetföretag?
Tror det bara går att köpa via webben, har aldrig sett Ultima i en fysisk butik tyvärr. Någon annan som har sett det?

https://www.bollnasbilvard.se/gummi/771 ... &results=2
Användarvisningsbild
av CabBO
#1180302
fjohan82 skrev:
CabBO skrev:Var köper jag Ultima Tire and Trim Guard Plus ? Är det en beställningsvara på internetföretag?
Tror det bara går att köpa via webben, har aldrig sett Ultima i en fysisk butik tyvärr. Någon annan som har sett det?

https://www.bollnasbilvard.se/gummi/771 ... &results=2

Jag tror det med. Har försökt kollat runt på stora biltillbehörskedjor, men det verkar som detta medel och andra finns bara på nätföretagen.
Användarvisningsbild
av Funk
#1180358
Man kan vända på det, på macken och biltilbehörsfirmorna finns bara vanliga rena konsumentprodukter från de stora leverantörerna, även om den finns lite proffsgrejor här och var. Sonax och Meguiars säljer inte mest för att dom är bäst, utan att dom finns nästan överallt...
Personligen väljer jag om möjligt att köpa det mesta av säljare som har bra sortiment, pris och framförallt har ett urval av grejor man (handlarna) har bra kunskap om. Om det sedan innebär nätköp så har jag Inga problem med det..

/Thomas

Jeg glemte å nevne at jeg ligger på ca[…]

Luftfilter är enkelt och bekvämt att byt[…]

Nytt avgasrör B234F

Den där justeringen är så jäk[…]

Den eviga däcksfrågan

Hur tjocka spacer kör du med? Utan spacer ska[…]