Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av baggen
#1178754
Lyckades att radera min tråd. Funderar på att köpa Bor kopior 19" från cromfälgar. Är det kågon som har erfarenhet av dom. Bra eller dåliga. Tacksam för svar
av baggen
#1178788
StefanN skrev:Menar du av firman eller fälgarna?
Ber om ursäkt. Var lite otydlig. Egentligen menade jag firman. Har någon handlat av dom och vad har ni för erfarenheter. Och det vore även av intresse att veta om deras produkter håller måttet
Användarvisningsbild
av StefanN
#1178793
Jag handlade ett par orginalfälgar av dom som dom hade åt en kund, inga problem alls.
av baggen
#1178805
StefanN skrev:Jag handlade ett par orginalfälgar av dom som dom hade åt en kund, inga problem alls.

Ok. Orginal fälgar känns ju riskfritt att köpa. Jag tänkte närmast på de Bor kopior de säljer. Hur är kvaliteten på dom. Funkar förmodligen till min svensson körning men man vill ju inte att det blir obalans eller annan skit. Det är ju viss skillnad i pris mot orginal.
av Lövet
#1178858
Det tror jag iofs att det gör. Dock vet jag inte vilka som är bättre eller sämre. Chromefälgar har varit aktiva rätt länge så helt oseriösa kan de inte vara. Vet att det finns en del negativa omdömen vid reklamationer.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]