Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av qwastskaft
#1178500
Har planer på att montera vindavvisare på min v70 -07 men har fastnat lite.
Ska man montera utanpåliggande eller den andra versionen som sitter i själva listen?

Är det stor skillnad på funktionen eller är de samma sak?
Hur sitter dem utanpåliggande efter en sommar av regn?
Tar lacken skada av den dubbelhäftande tejpen på den utanpåliggnade?
Tar rutan skada av "clips" på den som monteras i listen?
Blir de tätt mellan rutan och listen även fast de sitter "clips" där?
av baggen
#1178724
Har monterat vindavisare på min V 60 2016. Har monterat under list bara. Det räckte med den tejp som satt på vindavisaren. Sitter super bra. Var lite rädd att det inte skulle bli tätt . Men rutan går ända upp. Det som händer är dock att speglarna tar i lite när jag låser och viker in dessa. Köpte från Vparts. :D
av qwastskaft
#1178813
Okej. Ja mina speglar går med in. Men sitter dom verkligen fast med bara lite tejp där i? Fick du med clips med men valde att inte använda dom eller kom dom utan clips?
av baggen
#1179025
Jodå. Dom sitter bra. Dom sitter ju lite i spänn då man får böja dom försiktigt på plats. Har kört med dom ett par månader nu. Det följer med clips så vill du använda dom så sitter det förmodligen ännu bättre. Vet dock inte hur svårt det blir att få bort dom om man använder clipsen.
Användarvisningsbild
av Nexus
#1179085
Har monterat i listen på min V70-99. Fram sitter de fast bra utan clipsen men bak valde jag trycka dit clips så de sitter riktigt fast där med.
100% Tätt är det oxå :-)-) Inga märken på rutan av clipsen
av baggen
#1185406
Hade blivit varnad att det skulle uppstå vindbrus vid körning med stängda rutor. Men jag märker ingen större skillnad faktiskt. Det är minimalt i så fall. Blev mycket nöjd med resultatet i både utseende och funktion. :D

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]