- fre 26 maj 2017, 17:22
#1175408
Har en V70 D4 -15 som behöver en rejäl rengöring efter vintern och funderar över hur mycket därutöver jag skall låta göra. Har aldrig tidigare kostat på mig lackkonservering/lackförsegling på någon tidigare bil men så har de heller inte varit lika nya som denna. Trots att jag inte sällan slarvat med tvättandet har de alla blivit fina på nytt när de väl någon gång då och då blivit grundligt tvättade och upputsade. Några egentliga problem med rost har jag heller inte haft på någon av denna bils tre närmsta föregångare (745, 855, V70N). Så vad är egentligen poängen med lackkonservering? Och är det värt priset för den första behandlingen och den uppföljning som sedan fordras någon gång om året?
Några särskilda behandlingsmetoder som särskilt kan rekommenderas? Vad är rimligt pris för den första behandlingen (inklusive den rengöring som fordras innan man kan göra den egentliga behandlingen)? Vad är rimligt pris för den årliga uppföljningen (inklusive rengöring även i det fallet)? Några firmor i Uppsala som särskilt kan rekommenderas?
Några särskilda behandlingsmetoder som särskilt kan rekommenderas? Vad är rimligt pris för den första behandlingen (inklusive den rengöring som fordras innan man kan göra den egentliga behandlingen)? Vad är rimligt pris för den årliga uppföljningen (inklusive rengöring även i det fallet)? Några firmor i Uppsala som särskilt kan rekommenderas?
Nuvarande Volvo: V70 T5 -02 Geartronic; V70 D4 -15 Geartronic
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut