Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1175634
Låter som ett OK pris för att få ytan ordentligt tvättad och återställd en gång per år. Är det första återbesöket för din del? Och är du nöjd med resultatet så här långt?
#1175665
Japp det är första återbesöket. Jag var allafall först ut i deras firma att få gjort den keramiska behandlingen. Nu efter snart ett år så tycker jag att det är en otrolig glans i lacken än och många som frågar om bilen är helt ny eller nyligen vaxad. Tvätta vet jag inte om det är lätt eller svårt då jag lämnar in den för handtvätt hos samma firma. Vill inte tvätta i tvättbås eller i maskintvätt och har ingen tomt eller gds hall i närheten för egen handtvätt. Men jag är super nöjd med min behandling av bilen.
#1175750
Tack! Låter ju bra!
#1177221
SBergdahl skrev: Den stora frågan är om en professionell behandling är så mycket bättre än de man enkelt lägger hemma. Inte om lackskydd i sig är värt besväret.
Skulle nog säga att det är minimi-kravet. Tar man betalt för tjänsten att skydda lacken på en bil så ska resultatet vara toppklass. I och med de tar betalt, så har de oftast kunskap, verktyg och medel som normal hemma-putsare inte kostar på sig. Att det är skillnad på bilvårdare och bra bilvårdare får man nog acceptera.
Referenser bilägare emellan är ovärderligt. Kostar skjortan att få en bil förstörd av klåpare med polermaskinen inställd på läge 11 :???:

Ett tips att kolla in på YouTube, AMMO NYC. Totalt ocd vad det gäller bilvård.
#1177452
Skall lämna in bilen till Ditecs representant i Uppsala (Bilputsen) imorgon. De skall då göra lackkonservering av typ Ceramic Ultra samt dessutom "helrekond" (fullständig invändig rengöring inklusive behandling av läderklädseln, fälgbehandling, glasbehandling och motortvätt). Hela kalaset kostar 8500 kr varav 7000 kr är för Ceramic Ultra och 1500 ett rejält rabatterat pris för "helrekonden". På onsdag eller torsdag får jag se hur resultatet blev. Det är bara att hålla tummarna för att det ser bra ut då och att behandlingen sedan också håller vad den lovar i det långa loppet. :D
#1177480
Trevligt att du tycker det. Hustrun undrar om jag är riktigt klok. Och det är inte utan att även jag gör det. ;-) Måste vara någon slags märklig åkomma ("nybilssjuka" kanske) som man kan drabbas av när man för en gångs skull har vad jag sällan tidigare haft, nämligen en bil som varken har särskilit många år eller mil på nacken. :wink:
#1178367
Idag blev bilen lyckligen uthämtat efter lackkonservering à la Ceramic Ultra plus "helrekond". Ser bra ut så här långt även om mycket förstås beror på hur bra skyddet visar sig hålla framöver. Kunde i vart fall inte motstå frestelsen att ta lite bilder i solnedgången. Det är ju tyvärr inte var dag bilen ser ut så här. Så det gäller att glädja sig medan det varar. :D

Klicka gärna på bilderna för att se dem i lite större format. De gör sig bättre då. Man kan även klicka en andra gång för att få dem ännu större.
Ditec01.jpg
Ditec01.jpg (517.77 KiB) Visad 1232 gånger
Ditec02.jpg
Ditec02.jpg (334.76 KiB) Visad 1218 gånger
Ditec03.jpg
Ditec03.jpg (494.67 KiB) Visad 1222 gånger
Ditec04.jpg
Ditec04.jpg (294.68 KiB) Visad 1217 gånger
Ditec05.jpg
Ditec05.jpg (337.5 KiB) Visad 1225 gånger
Ditec06.jpg
Ditec06.jpg (161.15 KiB) Visad 1216 gånger

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]