Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1176274
Andake84 skrev: Konstigt. Nu kör jag iofs med 235/40 kanske kan göra att det känns svajigare men inget belägg för om det stämmer eller inte. Men rätt obehagligt beteende nu allafall. Hjulinställningen är gjord precis innan nya däcken monterades med.
Har du sportchassi på din V60? Jag har ju sänkt min V50 och bara den saken gjorde att bilen kändes mycket fastare i styrningen och allmän körning. Jag var nöjd med mina förra däck (Nankang NS2) men Landsailen känns ännu bättre i alla lägen. Nu har jag förvisso inget pulver under huven att skryta om så.. Ja. :)
av Andake84
#1176285
grillchips skrev:
Andake84 skrev: Konstigt. Nu kör jag iofs med 235/40 kanske kan göra att det känns svajigare men inget belägg för om det stämmer eller inte. Men rätt obehagligt beteende nu allafall. Hjulinställningen är gjord precis innan nya däcken monterades med.
Har du sportchassi på din V60? Jag har ju sänkt min V50 och bara den saken gjorde att bilen kändes mycket fastare i styrningen och allmän körning. Jag var nöjd med mina förra däck (Nankang NS2) men Landsailen känns ännu bättre i alla lägen. Nu har jag förvisso inget pulver under huven att skryta om så.. Ja. :)
Nej inget sportchassi på min. Allt börja när dom monterade däcken mot mina utslitna däck på fram hjulen. Upplevde då inte det som jätte svajigt men vibrationer i ratten efter Ca 90km/h. Beslutade att sifta bak mot fram hjulen. Efter det så blev bilen svajig men upplever inga vibrationer i ratten.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]