Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Andake84
#1174481
Dax att köpa nya däck till V60n. Kikar på två olika och det är i storleken 235/40-19.
Det står mellan Continental Contisportcontact 5 eller Dunlop Sport Maxx RT. Priset mellan dom är skit samma.
Eller har ni andra förslag?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1174485
Jag hade gått på Dunlop, som är ett tystare däck. Har dock inte kört på dessa själv, så jag vet inte hur de är i praktiken, slitstyrka etc.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1174509
Continental gör bra däck men dom är inte tystast. Flera däck som får bra betyg finns oftast inte i dessa dimensioner.
Jag kör med original Bridgestone S001 i 19" och dom är helt okej. Finns det däck med ljuddämpande skum tar jag sådana när däcken är slut.
av Andake84
#1176211
Efter att ha testat Landsail däck dock bara ett par så kommer jag aldrig köpa sådana däck. Vingliga känns som man är på sjön när man svänger. Obalans med där inte Euromaster lyckades få ordning på det. Så nu blir det nya märkes däck! Tur man inte behövde betala för Landsail däcken....
Användarvisningsbild
av grillchips
#1176214
Supernöjd med mina Landsail. Måndagsexemplar finns hos alla märken.
av Andake84
#1176234
Rakt fram är inga problem men så fort det börjar svänga lite så kommer baken lite på svajning. Tycker mig även känns i pedalerna att Antisladd och allt vad det kan heta arbetar. Var aldrig så när jag körde med bara Brigdestone däcken. Vilken modell av Landsail däck kör du med grillchips?
Användarvisningsbild
av grillchips
#1176248
Andake84 skrev:Rakt fram är inga problem men så fort det börjar svänga lite så kommer baken lite på svajning. Tycker mig även känns i pedalerna att Antisladd och allt vad det kan heta arbetar. Var aldrig så när jag körde med bara Brigdestone däcken. Vilken modell av Landsail däck kör du med grillchips?
LS588 på 225/35/19. Förvånansvärt bra grepp i vått o torrt.
av Andake84
#1176262
grillchips skrev:
Andake84 skrev:Rakt fram är inga problem men så fort det börjar svänga lite så kommer baken lite på svajning. Tycker mig även känns i pedalerna att Antisladd och allt vad det kan heta arbetar. Var aldrig så när jag körde med bara Brigdestone däcken. Vilken modell av Landsail däck kör du med grillchips?
LS588 på 225/35/19. Förvånansvärt bra grepp i vått o torrt.
Konstigt. Nu kör jag iofs med 235/40 kanske kan göra att det känns svajigare men inget belägg för om det stämmer eller inte. Men rätt obehagligt beteende nu allafall. Hjulinställningen är gjord precis innan nya däcken monterades med.
Elschema 740

Jag har en rep.handbok från Lafri liknande d[…]

Volvo v70 2009

Har bytt egr adapterat den i vida med får &a[…]

Har du en diagnostik box (Volvo kallar den så[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]