Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1174346
Hej Alla !!
föra veckan hämtade jag min ny bil My40 på onyx metalic svart från ÅF .
Jag har beställt lackskydd för bilen innan leverans och de har gjort.
idag tvättade jag bilen för första gång och använt bara hörtryck vatten eftersom bilen inte så mycket smutsigt ( bara damm ).
Vid torkning av bilen använt jag först sämskskinn och märkte jag att skinnet har svart marker efter torkning , Vad kan bli orsaken ?
Sen använt jag microfiberduk och fick samma marker men lite mindre ??
Vad tror ni ?
Måste jag kontakta minÅF pga detta ??
#1174355
StefanN skrev:Inte är det svart färg från bilen i alla fall, den ligger under klarlack.
Vad är det och vart kom från då?
#1174358
Eftersom du bara kört med högtryck ligger ju det mesta av smutsen och trafikföroreningarna kvar på lacken och när du drar din trasa lossnar det och hamnar i den. Sen kommer det även från gummilister och annat.
#1174363
fjohan82 skrev:Vissa lister kan lämna svarta spår på sämskskinn, tex de runt rutorna, beroende på material.
Tack för snabb svar , det trodde jag oxå.
Jag märkte oxå att torkblad lämna svart spår oxå .. är det normal?
#1174364
StefanN skrev:Eftersom du bara kört med högtryck ligger ju det mesta av smutsen och trafikföroreningarna kvar på lacken och när du drar din trasa lossnar det och hamnar i den. Sen kommer det även från gummilister och annat.
tack för snabb svar. problemet är att de råder att tvätta ny bil med hand tvätt de första månader därför jag kan inte använda de medel som tvätt lokaler har , bara vatten.
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]