Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av pzddae
#1169561
Våtdammsugare!

Jag kör en Kärcher Puzzi som är dyr. Det den gör är att spruta på varmt vatten med medel (valfritt el dyra tabletter från Kärcher) och suger upp vätskan med smutsen. Är det kraftiga fläckar och smuts brukar jag få jobba med borste och kraftigare medel innan jag suger upp det.

Det borde funka lita bra med varmt vatten och bra medel, borste och sen suga upp med en enkel våtdammsugare. Ett lite bredare munstycke kan nog vara bra till plana ytor. Se till att ha bra torkväder för det blir alltid lite fuktigt även med dyr maskin. Låt bilen stå i solen ett tag.
Användarvisningsbild
av Funk
#1169570
Jag får hålla med pzddae. Om inte en riktig maskin typ Puzzi ryms i budgeten eller om man inte gör mer än någon enstaka bil då och då, så funkar det nästan lika bra med en våtdammsugare med ett platt smalt munstycke (som helst skall vara genomskinligt, det finns på t.ex ebay). Till det två ganska rejäla trycksprayflaskor, en med tvättmedelsblandning och en med sköljvatten så kommer du långt.

/Thomas
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1169747
Det enda de har är väl våtdammsugare? De funkar säkert helt OK i och för sig.

Den där ångtvätten Biltema har rullande reklam för vid kassan har jag aldrig riktigt förstått vad den ska kunna göra.

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]