Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av SchultzDuvy
#1166536
Ja, som rubriken lyder, är detta plast och gummimedel bra?

Finns det något bättre silikonfritt plast och gummimedel som slår denna?

Helst då inte något som är väldigt dyrt eller är baserat på silikon.

Väntar på svar!

SchultzDuvy
av SchultzDuvy
#1166639
Hej igen!

På vilket sätt är Sonax Plastic Renovator inte bra?

Hur länge håller den efter en korrekt applicering?

Ultimaflaskan verkar väldigt dyr. Är den fri från silikon?

SchultzDuvy
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1166644
Jag kanske är ute och cyklar. Är inte säkert att det är den jag provat. Den hade svart färg i sig och det kladdade och blev flammigt.

Ultima håller jättelänge. Flera månader med oförändrat resultat. Kan aldrig tänka mig att det innehåller silikon, men vet inte säkert.

Har lagt på Concept Vista på en 850 jag polerade där jag trodde att listerna behövde kasseras. Gick från nästan vita till mörkgrå originalfärg!
av Robbeee
#1166814
XC90_Executive skrev:Jag kanske är ute och cyklar. Är inte säkert att det är den jag provat. Den hade svart färg i sig och det kladdade och blev flammigt.

Ultima håller jättelänge. Flera månader med oförändrat resultat. Kan aldrig tänka mig att det innehåller silikon, men vet inte säkert.

Har lagt på Concept Vista på en 850 jag polerade där jag trodde att listerna behövde kasseras. Gick från nästan vita till mörkgrå originalfärg!

Fan va feint. Så har plastlisterna runt om bilen börjat få en grå ton är det bara köra med concept vista så återgår listerna till samma tydliga färg som i mitt fall är svart? :) Jag har hört nånstans att matolja ska vara the shit för sånt, kan det stämma?
av Robbeee
#1174277
Har testat Concept vista för ca 1 månad sedan men kan ju inte säga att jag blev imponerad direkt, skulle till och med säga dynga.

Grannen kom idag med Turtles Black chrome, förmodligen 10+ år gammalt och satan vad bra det var, svart färgpigment i guess, slutat säljas, vet inte exakt varför. Säkert massa farliga saker i det :p Eftersom jag har svart lack gjorde ju inte det svarta färgpigmentet så jätte mycket heller så var bara att kleta på :)

Resultatet
Bilagor
Minbil.jpg
Minbil.jpg (520.13 KiB) Visad 1030 gånger

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]