Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1158310
Fälgen kanske är original men de har aldrig varit lackade så där från fabrik
#1158365
Du ska lätt kunna avgöra på R-et om det är original eller fejk. Vad som gäller minns jag inte men det är bara en googling bort. R-et ser iallafall lite annorlunda ut på de fejkade.
#1158390
De är volvo ingjuter på ekrarna bak och art nr om de är en orginalfälg . Har en omgång pegasus i garaget som snart ska på och får du art nr så kan du ju kolla färg på dem men mig veterligen finns dem väl bara som silver om det ska va orginal
#1158455
grillchips skrev:Du ska lätt kunna avgöra på R-et om det är original eller fejk. Vad som gäller minns jag inte men det är bara en googling bort. R-et ser iallafall lite annorlunda ut på de fejkade.
Har för mig att det är ekrarna som avgör, hur kanterna är avfasade.

edit: övre är fejk, nedre är äkta. I princip ingen fasning på kanterna på den övre. Sen säger de lärda sig se skillnad på R:et men jag gör inte det.

Bild
#1158469
Ah, där ser man!
Ekrarna var ju avsevärt lättare att se skillnad på även från håll, R-et verkar skarpare i seriferna.
#1158535
Tack för alla svar. Det verkar som om fälgen är original då säljaren skickat bättre bilder där man ser R:et bra och det är Volvo gjutet på baksidan. Men, han blåljuger ju om färgen (som börjat flaga, vilket jag sett på andra bilder han skickat). Det känns mer som en skabbig fix av repor / kantstötningar.
#1158555
Smaken är som baken, men det var en horribel färgsättning på en annars clean fälg. Skambuda och lacka om de! ;)

Kolkanistern på min 745-a är trasig, ja[…]

Är B5244SG annorlunda än en B5244S f&oum[…]

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]