Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1153885
Biltemas färg funkar bra men det viktigaste är att du får på riktig klarlack efter. En 2k klarlack. Så tål den precis lika mycket som färgen på bilen gör.

Bas färg som bas färg. Biltemas,jula mm är troligen mer utspädd och behöver något extra lager för att täcka. Men annars så är det färg som färg. Klarlack en är skyddet på färgen alltså det viktigaste. Matta ner färgen, grunda på med färg och klarlack så har du klart snyggare fälgar.. Kör inte 1k klarlack för då släpper det med starkare avfettning, bensin eller liknande.
#1155977
En fundering till. I nuläget har jag ett par balanseringsvikter på fälgarna. Jag ser två möjliga alternativ. Antingen måla över vilket blir fult när det är dags för nya däck eller ta bort, märka upp på däcket var de satt och sätta dit nya sen. Hur stor är chansen att det sistnämnda blir bra? Inte för att det kostar en förmögenhet att balansera om men ändå.
#1161055
Det blir fullt tillräckligt prydligt för mina behov det här.

Använder Biltemas akrylbaserade färg och primer. För mig som novis känns den väldigt lättjobbad, har inte lyckats få det att rinna eller så över huvud taget. Men ytan blir lite sträv av metallic-flagorna så jag ska köpa klarlack också imorgon, sen får de ligga någon dag innan de åker på bilen.
Bilagor
WP_20170325_12_34_08_Pro.jpg
WP_20170325_12_34_08_Pro.jpg (1.96 MiB) Visad 1163 gånger

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]