Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1150721
Vad tycker ni med erfarenhet av läderklädda stolar?
Ska man behandla dessa när de är nya? Eller räcker det att göra efter en tid?

Vet att det finns några trådar i ämnet, men inget som avhandlar just detta vad jag kan se.

Något medel att rekommendera? Tycker Meguiars utvändiga produkter är bra, är de interiöra lika bra?
Vill inte ha något som kladdar och ger en annan nyans...

http://shop.meguiars.se/interior/lader
Användarvisningsbild
av Derank
#1150728
Personligen har jag aldrig smörjt in mina med något, jag torkar av dom med en MF-duk och ljummet vatten. Det är ju lackerat läder el vad man ska säga, när dom är rena ska dom se matta ut. Men annars kan du når ta vilken vanlig rengöringsmedel som helst, så länge det inte är nå superstarka produkter för då försvinner nog färgen
Användarvisningsbild
av Perra83
#1150770
Under de senaste 2400mil har jag enbart torkat med mf duk blött i ljummet vatten. Efter en rejäl rengöring kan de va idé att behandla skinnet med något.
av Schmoyoho
#1150838
När de är nya finns det ju ingen smuts eller fett eller annat på sätena att städa bort.

Om du använder ett rengöringsmedel, använd någonting anpassat för läder bara, inte såpa eller yes eller allt vad folk påstår "funkar för mig". Minns inte exakt vad som gäller för det där med att behandla lädret efter rengöring men har för mig det hjälper behålla det skyddande lagret. Slits det ner så blir det lättare att missfärga lädret, tror jag? Jag köpte leathermasters kitt för något år sedan och det har räckt hyfsat länge men då ids jag inte heller rengöra oftare än 1-2 gånger om året heller. Sen fick jag en burk med leather wipes som jag testade och som verkade okej. Det viktiga är nog att man rengör över huvud taget än vad exakt man rengör med.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]