Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sura56
#1143330
AndreasThn skrev:Kommer bli Ceramic pro behandling inom kort, kostar en bra slant men bara hört gott om det så det får det vara värt.
Jag hade Ceramic Pro på XC90:in och har det på V90:in nu också. Mkt nöjd med det.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1143344
Funk skrev:Jag tycker nog att det är ett bra val, framförallt med tanke på hur lättjobbade dom är, med undantag för fälgföreglingen som jag tyckte var rent ut sagt värdelös..
Kompletterar man med SONAX Xtreme Brilliant Shine Detailer då och då som torkstöd vid tvätt så får man grymt med pärlning...

+1 på fälgförseglingen. Jag tycker att Sonax binder smutsen mer än utan skydd! :shock:
Användarvisningsbild
av joel80
#1143758
Har bilen inlämnad för Ditec Ceramic Ultra nu! Hämtar den imorrn.. Spänd på resultatet och hur länge det håller.
av Ola311
#1143987
Tjena. La på autosmart lackskydd på bilen i höstas.
Blir de förstört/slits hårt av att köra bilen i biltvätt utan borstar nån gång nu på vinter eller ska man avstå det??
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1143989
Borstfri biltvätt måste ju vara bland det mer skonsamma man kan utsätta bilen för. Det är ju jämförbart med att spola av själv med högtryck, bara att det går fortare. Att låta skiten sitta och gro gör nog mer skada.
av Supes
#1145040
joel80 skrev:Har bilen inlämnad för Ditec Ceramic Ultra nu! Hämtar den imorrn.. Spänd på resultatet och hur länge det håller.
Hur länge var bilen hos dem och hur blev resultatet?
Är du nöjd?
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
#1145067
Har Meguiars Paint Protect som jag la när bilen var ny i juni. Funkar kalas och vem som helst kan lägga det. Ska dock gradera upp mig till M188 i vår :)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1145115
Jag kör utan lackskydd, fungerar det också :-)-)
Användarvisningsbild
av Perra83
#1145150
Kanske ska avboka rekonden i slutet av april. In och utvändig.
Va tycker ni?

Har inga synliga repor i lacken. Ser ju inte ens några tvättrepor. Crystal White är en bra färg :wink:
Istället kan jag lägga en dag på uppfarten på tvätt och städ. Sedan några timmar i garaget. Behöver inte ens glanspolera. Tar inte lång tid att lägga ett lackskydd, typ Polishangel Master Sealant i två lager och toppa med Polishangel Cosmic Spritz. Fälgarna får samma behandling.
Användarvisningsbild
av joel80
#1145214
Supes skrev:
joel80 skrev:Har bilen inlämnad för Ditec Ceramic Ultra nu! Hämtar den imorrn.. Spänd på resultatet och hur länge det håller.
Hur länge var bilen hos dem och hur blev resultatet?
Är du nöjd?
Lämnade in måndag morgon och hämtade onsdag lunch.

Resultatet när jag hämtade såg väldigt bra ut.. Jag får se när jag tvättar om det är märkbar skillnad på hur hårt skiten sitter. Och sen är det ju fört efter lite tid man ser/märker om det ger långvarig effekt. Dom säger ju att det ska hålla i 9 år..får se hur det går med det. ;)

Det blir kanske inte så lätt när d[…]

Justering Halvljus

Vilken av de inringade skruvarna höjer man ha[…]

Missljud i bilen

Har en V70 D3 2.0 mk3 2016 som jag bytte till Somm[…]

Tänker att det kanske går att koppla in[…]