Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Supes
#1142239
Hur många här har lackskydd? Pris och vart har ni fixat det?
Användarvisningsbild
av Perra83
#1142243
Hade ett från Autosmart som lades på när bilen var ny. Betalade 1000kr för det, handlaren betalade nybilstvätten.
Nu ligger det Carpro Hydr02. Kostar några hundra för en flaska på 1L. Räcker till många bilar. Bra glans och vattnet pärlar sig fint och rinner av lätt. Lacken blir väldigt hal.
Till våren blir det ett skydd från Lahega. Lite dyrare när lacken ska glanspoleras, har inga repor. Lägger Hydr02 på bilen efter någon tvätt. Väldigt nöjd.
Användarvisningsbild
av joel80
#1142252
Jag ska testa på Ditec Ceramic Ultra nu om några veckor! Kostar rätt rejält med ska hålla väldigt länge och ge bra skydd. Vi får se om det är värt det. Kostar kring 5k.
Användarvisningsbild
av Funk
#1142329
C-quartz UK ligger på alla våra bilar, jag polerar och lägger det själv.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Ted68
#1142550
Jag har drop off på min bil, nåt keramiskt lackskydd som verkar riktigt bra ändå. Ska bli skoj att se till sommaren om det håller i sej.
av mustang64
#1142726
Jag har Brilliant Care på min V40 My-13. Jag lät göra det i feb.-13 kostnad 3400:- och därefter kontroll en gång per år för 300:- inkl. tvätt. Jag brukar också lägga på en omg. Conserver vid var femte tvätt. Det har fungerat mycket bra tycker jag. Det mesta av "skiten" rinner av vid tvätt.
Jag kommer nog att göra det vid nästa nybilsköp också.
av intruder1400
#1142848
Kommer lägga typ samma som Joel !
Kompis har det o min lastbil har det !
Lastbilen är ca 1år gammal nu o så jäkla lätt tvättad ! Lastbilen tvättas minst en gång i veckan o blir som ny :-)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1142894
Ultima paint guard plus på några och Menzerna Powerlock på en.

Jag ska polera och lägga lackskydd på samtliga inom kort.


Göra själv är kul enligt mig :wink: Jag har proffsmaskiner som jag köpte nya för ett par år sedan. Så nu blir det väldigt billigt att göra det. Lägger även aquapel glasbehandling på rutorna.

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]