Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1134769
Var i dag upp till ett större företag för att montera skyddsfilm över mina strålkastare och DRL ljus på den "nya" bilen. Tyvärr så blev resultatet uselt när jag granskar detta närmare. Är det någon här som håller på med montering av skyddsfilmer eller liknande som kan säga om detta är ett resultat man får räkna med eller om man borde kunna räkna med mycket bättre? Låter bilderna tala för sig själv så länge.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
#1134772
Tom jag kan själv göra det bättre på en kafferast, det där är bara att reklamera. Säg åt montören att sträcka och värma.....
#1134773
Sedan undrar jag varför du monterar film på strålkastarna, hade det varit glas kunde jag förstå det, men det där är väl plast el?
#1134774
Derank skrev:Tom jag kan själv göra det bättre på en kafferast, det där är bara att reklamera. Säg åt montören att sträcka och värma.....
Vill helst ha tillbaka pengarna och gå till annan firma, mycket snack och lite verkstad kan man säga om denna kille. Tack för snabbt svar!

Plast strålkastarna blir väldigt blästrade efter ett tag med massor av små stenskott hade tänkt att förhindra detta genom att montera film över som tar en del av dessa. Den tar ju inga större stenskott men den mindre blästringen lär den ju ta.
#1134775
Jo, med tiden blir de såklart blästrade, hoppas det ordnar sig, men han som monterat det måste ju själv se at det där är åt skogen.
#1134783
Största felet är väl att filmen inte är uppvärmd? För om man gör det får man ju bort "fingrarna" som syns på bilderna. För de som kan är det ju inga problem, men han kanske var nybörjare? :P

Personligen skulle jag säkert inte ens klara av att fästa plasten på lyktorna.. skulle väl lyckas sätta dem på dörren eller avgasröret med min skicklighet :P äsch, inte då.. men räcker ju med att tittar på lite Youtube videos så ser man hur det ska göras och det där ser ju bara fel ut :P
#1136269
Tycker detsamma! Tråkigt att de inte kunde göra bättre, men desto bättre för dig Mini_ice, då kanske du hittar någon vettig firma som gör det bättre :D
Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man k&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]