Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hayah
#114541
Jag är sugen att sätta en solarplexius bara bakrutan på min bil och tona resten vanligt då jag vill kunna dra ner rutorna. :) Har en 940.
Användarvisningsbild
av Nicke73
#114558
Efter att jag haft både vanlig toning och nu solarplexius så tycker jag inte att du ska blanda.

Det blir en annan sorts toning den ena svart och den andra lite mer grå spegelglasaktig.

Dock är jag väldigt nöjd med solar toningen ser bra ut och med möjlighet att ta bort vissa rutor under dom mörka perioderna i vårt land.

Nicke
Användarvisningsbild
av Hayah
#114574
Jo jag har med funderat på det. Men hittar ingen som vill tona min bakruta och jag vill kunna få ner mina bakrutor utan problem.
av addeer
#115274
Bra att veta.....
Jag monterade Solarplexius på farsans bil, gick hyffsat lätt att montera dem men en sak är riktigt värdelös, det blir väldigt dålig sikt innifrån och ut när det är mörkt ute.
Jag har "riktig" solfilm på min V70 (kostade 3400kr ufört av firma) och jag har mycket bättre sikt innifrån i mörker. Sedan är min film riktigt svart både utifrån och innifrån.
Solarplexiusskivorna har lite svart/brun aktigt ljus innifrån bilen och utifrån en lite mera silver/svart.
Men som budget alternativ så duger de helt klart men jag ska snart byta bil (en ny Volvo V50 el V70 förståss :) ) och då blir det riktig film igen.
av LAW
#115382
Jag visste inte hur jag skulle göra med toning, kan ju se lite bond-
raggaraktigt ut enl. mitt tycke, därför bestämde jag mig för att prova
solar plexius.
Gillar jag det inte är det lätt att ta bort, jag kan ta bort det på mörka
vinter och jag antar att det är hyffsat lättsålt om jag inte vill ha det alls.
Läste en del inlägg innan jag slog till och det stod bla om imma och skaller. Detta har iallafall inte jag upplevt.
Tycker det är ett utmärkt alternativ, lättmonterat och lätt att ta bort!
Helt klart värt pengarna.

/Anders
Användarvisningsbild
av M_M
#115507
Jag har monterat Solarplexius på min 945 och upplever inget skaller alls, men däremot kondens på bakrutan efter tvätt. Detta beror dock på att listen i ovankant på bakrutan inte sluter helt tätt. :evil:
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
#159672
Att skivorna skulle skallra har jag faktiskt inte märkt (trots att jag har en sub där bak). Det jag irriterade mig över är att skivan som sitter på bakluckans ruta hade en förmåga att inte vara fixerad, vilket inte är så konstigt iom att de clips som följer med för att förhindra detta enligt min mening inte är någon höjdare.
Så, vad göra? Jag skaffade butyltejp (negertoy) från en glasmästare & använde bitar av den för att se till att speciellt skivan längst bak men även sido skivorna inte flyttar sig. Fungerade över förväntan! :) Det finns hål för navin (eller vilka antenntrådar det nu är som är fästa på sidorutan bak) & befinner tjackpundarPelle sig utanför bilen & sätter ansiktet mot rutan så kan han se rätt in igenom hålen.... spelar ingen roll om jag har insynskyddet överdraget... jag vill i alla fall inte att någon ska kunna se in + att ska det vara heltäckande så ska det :wink: ett par bitar negertoy på insidan så försvann de"hålen" :)
av Sevak
#159868
Dykaren skrev:Jag har oxå Solarplexius på min bil! Jag fick det monterat på plats av Roine och jag gav 1300kr :) Jag bor i Linköping så jag slapp frakten!!
Jag bor med i linköping. Vill tona min golf. Vem är Roine?
#180095
Jag monterade SolarPlexius på min S80 idag...
Det ser bra ut men jag är inte helt nöjd med passformen, bakdörrarna blev skitbra (!) men jag förstår inte hur de tänkt sig att man ska få plexit till bakrutan att sitta 'tajt'...det går bara inte att få till det!

Mmm...jag ska ringa och höra med dem om de har några tips...
Det var himla enkelt att montera i alla fall...även i bakdörrarna...lite pill med första dörren men sen så...

/Ted
#180451
SpeedMaster skrev:Jag monterade SolarPlexius på min S80 idag...
Det ser bra ut men jag är inte helt nöjd med passformen, bakdörrarna blev skitbra (!) men jag förstår inte hur de tänkt sig att man ska få plexit till bakrutan att sitta 'tajt'...det går bara inte att få till det!

Mmm...jag ska ringa och höra med dem om de har några tips...
Det var himla enkelt att montera i alla fall...även i bakdörrarna...lite pill med första dörren men sen så...

/Ted
Jepp, samma sak på min V70 (dvs att bakrutans skiva inte satt "fixerad". Jag skaffade butyl tejp hos en glasmästare (bilrutor) & knådade till den först & trykte upp butylen i skarvarna (inte runt hela skivan men på utvalda ställen). Det krävdes inte mycket & syns inte nämnvärt inifrån & definitivt inte utifrån.

Stort tack för dina inlägg Cotag. 👍🏻 En […]

Elpriset

@lennarte Det är i smartmätaren du[…]

Har säkert glömt nått men som sag[…]

Vad är det du undrar över??