Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
#252298
finns ingen master sats till volvo bilar, därmot har ford det till sina
Användarvisningsbild
av eccy243
#252476
Konstigt. Jag minns klart och tydligt att vi hade en master-sats till alla låsbultar som fanns till Volvo, när jag jobbade på lokala märkesverkstaden här i Östersund. Den bestod av 3 lådor á 20 nycklar om jag inte minns fel.
Användarvisningsbild
av CarMan
#252500
eccy243 skrev:Konstigt. Jag minns klart och tydligt att vi hade en master-sats till alla låsbultar som fanns till Volvo, när jag jobbade på lokala märkesverkstaden här i Östersund. Den bestod av 3 lådor á 20 nycklar om jag inte minns fel.
Jag har aldrig sett att det går att köpa nått sånt. men det finns till ford.
3 lådoe, vad det samma typ i alla lådor, eller var det 3 olika tyoer det rörde sig om (volvo har ju 3 eller 4:a olika typer )
Användarvisningsbild
av eccy243
#252511
Dom är nog ganska hård på att du måste vara auktoriserad verkstad för att få köpa dom. Men vad jag minns så var det en låda med den äldsta typen till P2orna. Tror att dom även passade till S/V40. En låda till S40/V50/C30. Och en låda med den nya typen till P2orna.
Användarvisningsbild
av Funk
#252512
CarMan skrev:finns ingen master sats till volvo bilar, därmot har ford det till sina
Det står en till P1 och en till P2 på verkstaden på jobbet, men dom finns väl inte.... Svarta formgjutna lådor med individuella fack för varje nyckel som jag knappast tror någon snickrat ihop på egen hand.

/Thomas
Användarvisningsbild
av CarMan
#252540
Funk skrev:
CarMan skrev:finns ingen master sats till volvo bilar, därmot har ford det till sina
Det står en till P1 och en till P2 på verkstaden på jobbet, men dom finns väl inte.... Svarta formgjutna lådor med individuella fack för varje nyckel som jag knappast tror någon snickrat ihop på egen hand.

/Thomas
PM:a mig gärna var man får tag på dom / har inte hittat några när jag letat
av sssljo
#252685
Vet ej riktigt hur dina låsmuttrar ser ut(kanske en bild vore på sin plats).
Men vad jag minns finns det något som heter koniska krafthylsor som kanske kan ta de.
Användarvisningsbild
av Funk
#252697
CarMan skrev:
Funk skrev:
CarMan skrev:finns ingen master sats till volvo bilar, därmot har ford det till sina
Det står en till P1 och en till P2 på verkstaden på jobbet, men dom finns väl inte.... Svarta formgjutna lådor med individuella fack för varje nyckel som jag knappast tror någon snickrat ihop på egen hand.

/Thomas
PM:a mig gärna var man får tag på dom / har inte hittat några när jag letat
Du har PM.

/Thomas
Användarvisningsbild
av CarMan
#252702
sssljo skrev:Vet ej riktigt hur dina låsmuttrar ser ut(kanske en bild vore på sin plats).
Men vad jag minns finns det något som heter koniska krafthylsor som kanske kan ta de.
Volvos låsmuttrar är så stora så dom täcker istortsätt hela hålet, så nått sånt får inte plats.
sen så har volvos muttrar en yttre krans som löper fritt, så även om du få på en sån där så får du inte bort dom, & skulle du slå sönder den där ringen så är skallen så hårt härdad & kromad så den greppar inte.

genomtänkt & säkert ur stäldsynpumkt, jämfört med många andra...

Jag har bytt oljan på min men det är en[…]

Alldeles riktig: Det blev en "modernare"[…]

Tack! det var en bra skiss. Visst styrs även […]

5W40 lite tjockare, och ACEA C3 olja är lite […]