Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#233227
Jag kör med Kränzle. Klart de robustaste tvättarna men då är de inte gratis. Keramiska pumpar och allt annat smått och gott. Har en av de mindre med 15m slangrulle och har för mig att utpris var på 5700:- + moms.

Enda nackdelen är väl att den vill ha 16 A matning så man får ställa ner trycket litegrann om man kör med 10 A.

Annars så verkar Nilfisk Alto användas flitigt av åkerier och industrier här i stan...
#233494
Funk skrev:Jag köpte en Nilfisk Alto E 130.2-9 X-TRA , i somras, den motsvarar väl ungefär specen på Kärschern ni länkar till och jag kan bara hålla med, mindre bör man inte köpa... Jag valde mellan Kärschern och Alton, det som fick mig att välja Alton var längre slang, skumlans och ett extra bra pris på Alton.
Totalt sett var mitt paket nästan 1500:- billigare än Kärschern med jämförbara tillbehör.

/Thomas
Jag hittade ett test där nilfisken som du har vann!
Är lite sugen på den faktiskt!
Användarvisningsbild
av Funk
#233632
TheBree skrev:
Funk skrev:Jag köpte en Nilfisk Alto E 130.2-9 X-TRA , i somras, den motsvarar väl ungefär specen på Kärschern ni länkar till och jag kan bara hålla med, mindre bör man inte köpa... Jag valde mellan Kärschern och Alton, det som fick mig att välja Alton var längre slang, skumlans och ett extra bra pris på Alton.
Totalt sett var mitt paket nästan 1500:- billigare än Kärschern med jämförbara tillbehör.

/Thomas
Jag hittade ett test där nilfisken som du har vann!
Är lite sugen på den faktiskt!
I ärlighetens namn så skall det nämnas att motsvarande Kärcher vann i ett liknande test i somras.. Dock så var Nilfisk med tillbehör som sagt hyggligt prissänkt när jag köpte så det avgjorde..

/Thomas
#233954
Fluffen skrev:Oberonde av vilken du väljer tror jag inte att du blir besviken. :-)-)
Alto/nilfisk och kärchers billigare maskiner är faktiskt väldigt prisvärda.
Låter bra det! Problemet är att det är inte riktigt "säsong" för högtryckstvättar i affärerna nu, de flesta hade kanske bara någon modell kvar eller ingen alls. Granngården här i Ljungby hade visserligen hela Kärchers modellprogram. Men jag hade velat se Nilfisken också!
#234082
Jag var nere på jemofix och cheapy i torsdags. men de hade typ 1-2 st var. lite konstigt kan tyckas då jag köpte den förra lite innan jul för två årsen.. sen var vi nere på granngården som sagt. men jag får väll kolla runt på lite andra ställen också. tex axells, meca, mekonomen

ursäkta att det kanske blev lite väl lokalt där.

föresten...inga som vet några bra ställen på nätet, där det går o köpa högtryckar? (jag såg att de sålde några kärcher-tvättar på netonnet :P )

Alldeles riktig: Det blev en "modernare"[…]

Tack! det var en bra skiss. Visst styrs även […]

5W40 lite tjockare, och ACEA C3 olja är lite […]

Hann inte byta innan halvljuset höger fram f&[…]