OlofTV skrev:Min bil är inne och blir fixad av riktiga proffs nu.
De tog emot den fem dagar efter leverans och visade mig alla tvättrepor och bristfällig polering som min ÅF orsakat...
Volvo skulle aldrig få mitt förtroende att utföra ett lackskydd efter detta. De hade förmodligen förseglat alla reporna.
Ja det är detta som ofta är problemet, varesig man gör det hos handlaren eller en lokal firma. En ensteg/tvåstegs-polering är ingenting man bara gör sådär ändå. Det kan ta ett helt arbetspass bara för poleringen, och då är inte tvätt, samt flygrostborttagnin/tjäraborttagning med clay inräknat, heller inte lackskyddet och härdningstiden.
När jag gör en tvåstegspolering på en bil privat (som hobby, för jag tycker det är kul) - Så kan jag lägga nästan 20 timmar innan jag är nöjd. En firma har inte så mycket tid att lägga, på något som oftast 99% av deras kunder ändå inte märker. "Oj titta vad blank den blev" sen reflekterar man inte över det. Polerar man en panel och den blev inte hundra, då går man ändå vidare. För man har bara en dag att lägga på bilen.
Bilvård tar tid, nästan för lång tid för att det ska vara värt. Kolla man "riktiga" rekondfirmor så tar de allt mellan 7-10k för att lägga på ett keramiskt lackskydd. Men vissa tar 3000kr. De flesta väljer självklart det bättre alternativet, men då ingår det slarv.
Hoppas det löser sig med de nya killarna, vilken firma var det om man får fråga?