Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#952807
Någon som vet om det finns någon sida med mått på rutorna till diverse volvomodeller?

Har förr i tiden slitit med att måtta, göra mallar, försökt kantskära på plats, slitit sig i håret, gråtit.
Så om någon vet en sida med rutmått alt. där man kan "skriva ut en ruta" med A4-papper och sen tejpa ihop till verklig storlek, skulle vara super.

Tänkte köra med den som jag brukar dvs den klisterfria, ni som kört med den, hur gör ni med mått?

/// Waiz
#952907
Har solskydd där bak i S80 som är kraftigare och färdigskuret till bilen som kostade någonstans runt 1300:- kronor monterat och klart.Förmodligen halva priset om man monterar det själv när jag däremot aldrig lyckats få den där tunna filmen att se bra ut färdigmonterad.
#952921
Waizguy skrev:Någon som vet om det finns någon sida med mått på rutorna till diverse volvomodeller?
Har förr i tiden slitit med att måtta, göra mallar, försökt kantskära på plats, slitit sig i håret, gråtit.
Så om någon vet en sida med rutmått alt. där man kan "skriva ut en ruta" med A4-papper och sen tejpa ihop till verklig storlek, skulle vara super.
Tänkte köra med den som jag brukar dvs den klisterfria, ni som kört med den, hur gör ni med mått?
/// Waiz
Tycker heller inte det finns något behöv av mått/mallar, den klisterfria är helt annorlunda att jobba med jämfört med klistervarianten som jag till slut alltid får totalt tuppjuck på!
Den klisterfria är ju mer som en vaxdux att hantera, ingen risk för veck och att den klistrar ihop sig.

Nytvättad bil bara, blöt ned respektive ruta och lägg på filmen nedsprayad, klipp efter rutkanten eller följ rastermönstret med någon cm marginal och flytta till insidan, skölj filmen igen med mer vatten, rutans insida och dit med filmen och börja pressa bort vatten från mitten.
Går det snett eller den blev för stor, justera blöt igen och börja om.
Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]