Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pacmeyer
#881707
Som rubriken lyder: brukar det generellt sett gå bra att köra bilen i en automattvätt med tre Bosch big knick på ett nummerplåtsfäste, eller kommet det va delar överallt innan det e klart. Och ja, jag vet att automattvätt helst ska undvikas helt och hållet;).
Någon som provat i Östersund och vet nån hall som det gått bra i?
Användarvisningsbild
av Nexus
#881716
Har aldrig haft några problem i automat tvätt med 5 st SIM. Det sitter ju sensorer som känner av "bilens form"
av PTV
#882174
Är automattvätten äldre och lite sliten så är även sensorerna lika slitna.Vid senaste bilköpet jag gjorde bestämde jag mig för att tvätta bilen i något hutlöst dyrt program som säkert inte var bättre än en vanlig handtvätt.Men så är det ibland när man vill testa.Ena backspegeln var svår att vrida så jag gick in och frågade personalen till macken om det var lönt att försöka tvätta bilen med denna backspegel ute.Inga problem svarade dom, tvätten känner av det hela ... DET GJORDE DEN INTE UTAN SLET LOSS HELA SPEGELN FRÅN FÄSTET.

Men vill du testa själv och se om du har bättre tur än min automatvättserfarenhet så önskar jag dig naturligtvis lycka till med dessa extraljus.
Användarvisningsbild
av Pacmeyer
#882187
Det går säkert bra i 99 av 100 tvättar i modernare maskiner iaf. Men jag brukar tyvärr tillhöra den där procenten när det handlar om sånt här.
Användarvisningsbild
av frefre
#918733
Jag har aldrig haft problem med att tvätta bil med extraljusen men visst, det känns ju lite shaky när man kör in.
Användarvisningsbild
av frefre
#921143
Pacmeyer skrev:Känns som bara man provat en gång så är det lugnt. Men det var ju just att våga;)
Under förutsättning att du alltid tvättar på samma hall så är det väl ok. Annars bör man väl vara medveten om att varje tvätthall är individuell. Vissa sköts bättre om - andra sämre...

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]