Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#241333
Fluffen skrev:Provkörde mina nya NF5:or i ett par centimeter snö höromdagen samt att det hade regnat och frusit till lite.
Jag måste säga att de är riktigt grymma på sådan underlag, visst gick det att få bredställ men bara om du provocerade ordentligt, sen ska man ju inte glömma att 945:or är lätta i baken.

Farsan har nya Bridgestone Noranza 2 och de verkar också vara väldigt bra däck men de är dock mycket mer högljudda på ren asfalt än NF5:orna. Också han kör 940.
Jag tänker inte ens på att jag kör med vinterdäck längre. Tidigare längtade man ju till sommardäcken var och varannan vecka....men inte nu längre. De har verkligen lyckats få ner ljudnivån till en acceptabel nivå måste jag säga!

Sen tror jag förvisso att ljudet kanske ökar i takt med att däcken blir äldre.
#253983
Nu har jag hunnit få lite mil med Hakka 5 och jag är mer än nöjd hittills, pendlar Mån-Fre och det blir sammanlagt 15 mil per dag. Riktigt bra grepp och stabila för att vara ett vinterdäck, har även fått testa nån ofrivillig undanmanöver (ohyra i form av ren) och bilen lydde mina åtgärder utan problem. Som ni förstår är jag mycket nöjd med däcken. :)
#255372
Bosa skrev:Nu har jag hunnit få lite mil med Hakka 5 och jag är mer än nöjd hittills, pendlar Mån-Fre och det blir sammanlagt 15 mil per dag. Riktigt bra grepp och stabila för att vara ett vinterdäck, har även fått testa nån ofrivillig undanmanöver (ohyra i form av ren) och bilen lydde mina åtgärder utan problem. Som ni förstår är jag mycket nöjd med däcken. :)

Härligt att höra! Själv noterade jag under en långkörning i norra Sveriges inland idag att Nordfrost 5 är riktigt grymma. Det var stundtals sjukt hala vägar. Första gången på hela vintern som jag upplevde halka med NF5. Ändå kunde jag generellt köra 20-30 km/h snabbare än de andra bilarna på vägen. Helt ovetenskapligt, men man anar att folk ligger ungefär på gränsen för vad som är behagligt. NOterade även i ett samhälle en BMW som försökte köra om på 50 väg trots mötande trafik och många bilar framför...efteråt slog det mig att han nog snarare hade problem att få stopp med sina däck, och därför svängde ut till vänster.

Är det bara jag som känner en viss os&au[…]

däcktätningssatsen kanske funkar fö[…]

När jag hade inne min bil här i april s&[…]

Felkod

Hej har fått upp denna felkod på min v[…]