Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#181763
Jag gjorde en ganska rolig upptäckte härmodagen när jag satt i bilen med mina 3 hundar och höll koll på mina hästar som hade rymt i väntan på transport! Som alla kanske vet så blir det immigt ganska fort med hundar i bilen + att det snöade ute. Alla framrutorna som det inte är plexi på blev helt immiga och gick inte att se i genom.. Däremot alla bakrutor som plexiet sitter på gick det att se i genom, utan problem..

Tips även för hundägare som ev har hundar som kastar sig mot rutorna vid valda tillfällen.. Vanlig solfilm går sönder av det - det gör inte solarplexit.
#182905
Håller med om allt det poitiva om Solarplaexius... men måste tyvärr döda med lite negativt.

Skit samlas som fasen mellan skivan och rutan. Finns inget sätt att undvika det! Jag som irriterade mig på detta fick helt sonika plocka loss skivorna varje gång jag tvättade bilen!
Det ska sägas att jag hade två hundar i bilen och att bakluckan ofta stod öppen när jag var i "skitiga" miljöer!
Jag hade mina hundar i bur så problemet med repade rutor tänkte jag inte ens på.
Däremot gav det bra verkan vad gäller värme i bilen. Trots att min bil var svart var det oftast drägligt för hundarna!

Det som gjorde att jag denna gång valde att montera "riktig" solfilm var det som hände när man haft solarplexiuset ett tag. Kan i och för sig ha att göra med min montering/demontering. Med efter ett tag började skallra om dem. Något som jag uppfattade som OERHÖRT irriterande.
Att inte plocka bort och göra rent var inget alternativ då det blir en hel del damm med två aktiva hundägare och hundar.
För er som låter bilen leva ett mindre skitigt liv är det nog ingen fara dock.

Men för er som är kräsna när det gäller skaller rekomenderar jag den extrakostnad det innebär med solfilm. En annan positiv effekt med solfilm är att du kan välja färg. Solarplexius erbjuds ju bara i en färg!
#246533
Efter att ha haft hund ett tag nu så får jag instämma med Livdragon127 i att det påverkar att ha hund i bilen.
Innan vi skaffade hund så hade jag inga problem med kondens mellan rutorna & solarplexius skivorna...men, nu med hund så märks problemet vid viss väderlek.
Så, detta är i så fall största nackdelen med solarplexius som jag ser det.

Min första tanke är att felkoderna inte […]

Anledningen att det nog inte följde med n&ari[…]

Martins S90-98

När solen tittade fram var det dags att ta li[…]

Dieseltilsats

Manualen rekommenderar att man INTE tillsätte[…]