Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

#1149468
5% ljusinsläpp brukar vara de mörkaste och då måste man trycka näsan mot rutan för att se något som helst utifrån..

Jag lånar tråden lite om det går bra!
Om man lämnar in bilen för montering av solfilm hos en professionell firma HUR bra resultat kan man förvänta sig? Är det 100%igt resultat som gäller eller får man räkna me att de blir nån liten prick här o där? Hur petig kan man vara?
#1149503
Jag säger såhär, är bilen inte helt ny kommer det garanterat att bli prickar. Men dessa prickar kommer vara så små att de bara syns om man letar efter dom och tittar noga. Inget som syns på lite avstånd.

Jag har några prickar i min solfilm och då filmades den ändå innan jag hade hämtat ut den som ny.
#1149509
Pega här i stan lämnar ifrån sig 100% prickfria rutor. De har kvar bilen tills dagen efter och pressar alltid bort ev bubblor.

Jag har lämnat ca 20 fordon dit de senaste 10 åren genom jobbet och privat. Alla är 100% gjorda.
#1149622
Tack för svaren! Lite delade meningar :lol: Är det någon mer som har solfilmat sin bil eller kanske någon som är professionell solfilmsmontör som kan berätta om sina erfarenheter? Vad kan man kräva/förvänta sig?
#1149624
Jag har nån liiiten prick på bakluckerutan på min V60.
I lördags när solen sken så tryckte jag näsan mot glaset i bakdörren. Går INTE att se in!! Riktigt bra att tona i efterhand än att ta toning från fabrik.
#1152638
Jag anser att när man lämnar till en firma kan man kräva att det blir 100%. Annars får dom göra om
Nya eller gamla V60

Nu har du ju inte svarat på om du kan tä[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Nytt avgasrör B234F

Väntar på delar till avgassystemet. Plo[…]

Kolla på skruvat, det verkar ha en del. M&a[…]