Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Skillerns
#1103604
Tjena!

Tänk att renovera mina strålkastare permanent genom att klarlacka dom efter våtslipning, dock så kan jag inte välja mellan två produkter.
Vad tror ni är bäst mellan dessa två? Den ena är betydligt dyrare med mindre medföljande produkter.

1: http://verktygsboden.se/klarlack/spraym ... repair-kit

Här hänger det inte med rengöring eller sandpapper osv men det köper jag vid sidan om. Hade tänkt mig 3M sandpapper och isopropanol.

2: http://www.tipro.se/sv/artiklar/stralka ... ring-.html
#1103620
Är inte priserna ganska lika? 408:- utan slippapper och den med slippapper 495:-
Skulle nog tro att resultatet är ganska likvärdigt, hänger nog mer på hur man utför det och vilken tid man lägger ner på det.
#1103672
StefanN skrev:Är inte priserna ganska lika? 408:- utan slippapper och den med slippapper 495:-
Skulle nog tro att resultatet är ganska likvärdigt, hänger nog mer på hur man utför det och vilken tid man lägger ner på det.
I den som har extra grejer så hänger det med sandpapper i olika finheter, rengöringsvätska, svamp, tejp, spray pistol, handskar och även ifall dessa inte behöver kosta så mycket separat så är det ändå en hel del extra som hänger med för en lika stor summa.
Användarvisningsbild
av Funk
#1104992
Jag har gjort några lyktrenoveringar med vanliga abralonrondeller i olika grovlekar, men aldrig lackat efter utan bara kört med någon form av lackskydd som funnits till hands. Flera av dessa strålkastare ser väldigt bra ut åratal efteråt..

/Thomas
#1105003
Funk skrev:Jag har gjort några lyktrenoveringar med vanliga abralonrondeller i olika grovlekar, men aldrig lackat efter utan bara kört med någon form av lackskydd som funnits till hands. Flera av dessa strålkastare ser väldigt bra ut åratal efteråt..

/Thomas
Egentligen behöver man bara 800, 1000 och 2000 papper och vatten, sen behöver man väl någon typ av polish som sista steg. Klarlack skulle jag aldrig lägga på en strålkastare då risken att man får lacksläpp är överhängande vilket inte är så snyggt enl min mening.
av kicken
#1106653
Slipade mina strålkastare idag (första gången för mig) blev helt klart godkänt, men det verkar vara nån gulaktig hinna på insidan, varför blir det det? jag har bi-xenon -07, beror det på billiga "KINA-XENON"?
#1106703
kicken skrev:Slipade mina strålkastare idag (första gången för mig) blev helt klart godkänt, men det verkar vara nån gulaktig hinna på insidan, varför blir det det? jag har bi-xenon -07, beror det på billiga "KINA-XENON"?
ja

Vilket variant av insprutning är där? &A[…]

Jag har också en V60 T3 automat med 1,5-li[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]