Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

#781942
Inte alls omöjligt! Men ser inte huven onödigt lång ut för en rad-fyra.....:)
Användarvisningsbild
av Snacksalig
#781993
Det verkar bekräftat att det är en Volvo, men den andra bilden som dök upp strax efteråt är tydligt photoshoppad.
Den andra bilden baseras helt klart på den första, man kan bl a se samma spegling i huven.

Sen är väl inte riktigt conceptbilar kända för att få med alla extrema linjer och lösningar till produktionsbilarna? Om man bortser från senaste Honda Civic, då... :D
Troligen kommer fronten höjas och huven kortas för att klara fotgängarskydd. De svepande eleganta linjerna kommer rätas ut och förtristas. Inte mig emot, dock - jag är för praktiska bilar och helt emot exempelvis Opels senare lösningar som helt gått från funktion, i sin strävan efter form och ungdomlig sportighet...
Användarvisningsbild
av V9097
#782085
Spännande. Man anar att sidorutan liknar P1800. Även grillen med sin konkava form för tankarna till P1800 av de senare årsmodellerna.

Hoppas detta är början till ännu snyggare Volvobilar
Användarvisningsbild
av hållundan
#782660
Inatt blir det officiellt. Ska bli mycket intressant att följa!

Frågan är vad avsikten är med en jättetvådörrars?
Användarvisningsbild
av V9097
#782784
Här finns fler bilder. Interiören faller mig helt i smaken!

http://www.svd.se/naringsliv/motor/rida ... 464934.svd
av least
#782901
Artikeln i SVD var en klassisk Fröbergare: Det är alltid nästan/kanske/troligen/säkert att Volvo kommer att gå under eller att kineserna tröttnar om detta inte lyckas!
Analys saknas även som vanligt, dock ett överskott på tyckande och hypoteser om Volvos vara eller inte vara. *gäsp*

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]