Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chrille300
#705957
Den första bilmodellen på den nya plattformen är nästa generation Volvo XC90 som lanseras i slutet av 2014. Men det kommer också nya varianter av V40.
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... r-ny-motor

I länken ovan och citeringen så påstår Volvo att fler varianter av V40 är på gång, vore kul om det kom en C40 då, gärna en ny S40 också. Förresten så var det en för ett tag sedan som gjorde en illustration av en ny S40. Den var riktigt nice.

Eftersom bilderna blev avhuggna när jag förhandsgranskade kommer länk här till bloggen dom publicerades på. http://www.theophiluschin.com/?p=3899

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#705989
Om detta är nya S40 så tycker jag den är väldigt snygg, gillar dioderna i bakljusen och den silvriga listen under texten volvo. Tror att den kommer tillverkas i Kina dom gillar ju sedaner där, har för mig att någon ny fabrik skulle stå klar efter årskiftet där? Och att de skulle bygga en bil i den fabriken på befintlig plattform. Skulle även va roligt om det kom en cabriolet version av denna C40 nu när volvo lägger ner C70 fabriken.
Användarvisningsbild
av chrille300
#706000
simonhalmstad skrev:Om detta är nya S40 så tycker jag den är väldigt snygg, gillar dioderna i bakljusen och den silvriga listen under texten volvo. Tror att den kommer tillverkas i Kina dom gillar ju sedaner där, har för mig att någon ny fabrik skulle stå klar efter årskiftet där? Och att de skulle bygga en bil i den fabriken på befintlig plattform. Skulle även va roligt om det kom en cabriolet version av denna C40 nu när volvo lägger ner C70 fabriken.


Tror inte den bara så fall byggs i Kina, måste bli Sverige eller Gent också. Annars kan vi nog glömma den här i Europa. Om det nu kommer en ny S40. Man kan ju hoppas den kommer likna bilderna ovan så fall. Detta är bara en gissning. Bakänden är inspirerad av Concept You och Universe.

Var på Biltema och köpte nytt avgassyst[…]

tvillingkort till ditt befintliga abb, det har jag[…]

V90-fälgar på V60

Är det med 255/35-20 ? Har själv en v6[…]

Fjädermellsnlägg

Någon som provat gummi fjädertallrik om[…]