Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

#694507
Tror att det kommer en V50, alltså en V40 med större-/kombibagage.
#695494
stRaend skrev:
fast för s40n tog det 5 år, varför skulle inte s60/v60 få en efter 4 år?
För att det kostar en slant att ta fram även en facelift och Volvo har traditionen att köra sina modellserier ca 5 år innan det är dags.
Jfr t.ex. 850 som kom som MY92, blev S70/V70 till MY97 = 5 år. Även V70N som lanserades som MY00 fick en facelift till MY05.

V60 kom som MY11, S60 något tidigare, var det MY10? Därför står de inte på tur.

Det gör däremot S80/V70/XC70, som ju bara genomgått små förändringar (bortsett från alla motorbyten... Och jag är rätt övertygad om att det kommer hända en del med dessa modeller till nästa år.
#696367
stRaend skrev:
V60D5AWDPolestar skrev:Tror att det kommer en V50, alltså en V40 med större-/kombibagage.
Tror du inte den kommer konkurrera med V60 isåfall?

Äh nej knappast eller jo kanske, men jag hoppas den lär blir större än V60 så fall (kan man ju hoppas på iaf) En bil ny bil med senaste generationen V50:s bagage utrymme vore trevligt. Gärna med delar av V40:ns design.

Typ så här (Gjord av mig)
Bild
#698471
chrille300 skrev:
stRaend skrev:
V60D5AWDPolestar skrev:Tror att det kommer en V50, alltså en V40 med större-/kombibagage.
Tror du inte den kommer konkurrera med V60 isåfall?

Äh nej knappast eller jo kanske, men jag hoppas den lär blir större än V60 så fall (kan man ju hoppas på iaf) En bil ny bil med senaste generationen V50:s bagage utrymme vore trevligt. Gärna med delar av V40:ns design.

Typ så här (Gjord av mig)
*bild*


så du menar att v40 (Volvos minsta modell) skulle göras i "kombiversion" och skulle bli STÖRRE än V60 som är kombiversionen på S60 som är större än V40? Och vad skulle Volvo kalla den för då, W40?
#698487
stRaend skrev: så du menar att v40 (Volvos minsta modell) skulle göras i "kombiversion" och skulle bli STÖRRE än V60 som är kombiversionen på S60 som är större än V40? Och vad skulle Volvo kalla den för då, W40?
Ja det menade jag, men nej det är nog inte så troligt, men en ny V50 hade varit nice. Men för att få se det får Volvo nog göra nuvarande V70 till en V90 och en ny V50 får bli en V70.
Användarvisningsbild
av V9097
#698539
Håller med om att en s40 och en V50 baserad på nya V40 känns välbehövlig. Och nog kan de kosta på sig en ny c30 också?

Jag offrar en tupp vid midnatt varje fullmåne och ber att vi ska slippa flipperspelet till digitala instrument i fler modeller än V40. Jag vill att en Volvo ska vara klassiskt elegant, och då passar kronografrundlar oändligt mycket bättre än en led-display med stående varvräknare och bräcklig plastram.
Det går ett rykte här på forumet om en facelift på v70 2014. Pleeeaaassse låt den bli stilren och värdig
av Amli
#698592
V9097 skrev: Jag offrar en tupp vid midnatt varje fullmåne och ber att vi ska slippa flipperspelet till digitala instrument i fler modeller än V40. Jag vill att en Volvo ska vara klassiskt elegant, och då passar kronografrundlar oändligt mycket bättre än en led-display med stående varvräknare och bräcklig plastram.
Det går ett rykte här på forumet om en facelift på v70 2014. Pleeeaaassse låt den bli stilren och värdig

Står bl a i senaste TV att S/V60 får digitala instrument till nästa år. Men det är ju extra utrustning i V40s fall så det lär nog bli så även till kommande modeller.
Har du provat att köra en V40 med de nya instrumenten?
Användarvisningsbild
av V9097
#698675
Amli skrev:Står bl a i senaste TV att S/V60 får digitala instrument till nästa år. Men det är ju extra utrustning i V40s fall så det lär nog bli så även till kommande modeller.
Har du provat att köra en V40 med de nya instrumenten?
Jag har provkört V40 och gillade inte alls instrumentet! Hastighetsmätare och varvräknare ska vara runda till att börja med. En stående varvräknare är bara fult och förvirrande, och passar kanske i en Ford, Fiat eller Opel, men inte i en Volvo. Och den där bräckliga silvriga plastramen som delar av mellan instrumenten känns och ser lika gedigen ut som ett köttråg från ICA. Att den förstorar upp området för aktuell hastighet är bara förvirrande, jag vill att instrumentet ska se lika ut varje gång jag tittar.
Nu är V40 inte min typ av bil så det gör mig inget, men våga inte kladda ner S80 och V70 med sånt! :twisted:

Skärmen 5" eller 7" för sensus gillar jag däremot. Den känns ganska funktionell när man lärt sig hur den är uppbyggd.

Jag tycker klassiska mätare är snyggt, och jag tycker volvo hittat mitt i prick med sina runda kronografliknande rundlar som man använt ganska många år nu. V70N classic som till skillnad från V70 II hade en rund tempmätare och bränlsemätare utöver hastighet och varv var mitt i prick. Enkelt, tydligt, snyggt :-)-)
av Amli
#701117
Förstår och håller med till viss del. Jag gillar faktiskt de nya mätarna. Känns modernt och fräscht och jag kan inte klaga på funktionen. Håller helt med om hastighet- och varvräknare.

Vad hade egentligen räckt kan jag tycka är att se till att få bättre bakgrundsbelysning på hastighet och varvräknare och byt bara ut de horribla lågupplösta displayerna i mitten till något snyggt, flerfärgat och högupplöst.
Öppna bilen

Nädå, inga risker. 2an kommer raka sp&[…]

Både och iofs, men i det här fallet &au[…]

Nu har jag äntligen fått tillfälle[…]

Hej, Jag har en 07 -bifuel med samma fel. På[…]