Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

#662519
Den fronten designades i Kina för S80L. Men vem vet kanske den kommer till resten av världen senare, men det är nog troligare att dessa bilarna får samma front som nya V40.
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Tog bort onödig citering
#678839
MY14: Jag tror på större facelift för S60, V60 och XC60... och en mindre facelift med t.ex Kinafronten på S80 och V70... och så nya XC90 då samt V40XC.
#679026
XC40 eller V40XC kommer den förmodligen inte heta vad jag hört, dom var iallafall noga med att kalla den V40 Cross Country när den hade "premiär". S60 och V60 kommer få facelift till 2014. V70 kommer förmodligen också få detta till 2014. Detta är mina gissningar utifrån vad jag hört via jobbet och bilhandlare mm.
#679061
När jag kollade lite Volvo och provkörde förra sommaren så nämnde jag till säljaren att jag var lite missnöjd med fronten på de då nya faceliftade V70, lite för bullig i min smak. Han sa då att dom hade funderat på att ändra även fronten, men att faceliftbudgeten inte hade räckt. Om han var insatt eller bara drog till med det vet jag inte, men bl.a fronten på V70 är min lilla gissning på MY14.
av KarlE
#679642
stRaend skrev:XC40 eller V40XC kommer den förmodligen inte heta vad jag hört, dom var iallafall noga med att kalla den V40 Cross Country när den hade "premiär". S60 och V60 kommer få facelift till 2014. V70 kommer förmodligen också få detta till 2014. Detta är mina gissningar utifrån vad jag hört via jobbet och bilhandlare mm.
Menar du MY14, dvs att faceliften till S60/V60 kommer sommaren 2013?
#679911
2444ever skrev:När jag kollade lite Volvo och provkörde förra sommaren så nämnde jag till säljaren att jag var lite missnöjd med fronten på de då nya faceliftade V70, lite för bullig i min smak. Han sa då att dom hade funderat på att ändra även fronten, men att faceliftbudgeten inte hade räckt. Om han var insatt eller bara drog till med det vet jag inte, men bl.a fronten på V70 är min lilla gissning på MY14.
Facelift budget, det ordet har jag aldrig hört talas om.
#679915
stRaend skrev:XC40 eller V40XC kommer den förmodligen inte heta vad jag hört, dom var iallafall noga med att kalla den V40 Cross Country när den hade "premiär". S60 och V60 kommer få facelift till 2014. V70 kommer förmodligen också få detta till 2014. Detta är mina gissningar utifrån vad jag hört via jobbet och bilhandlare mm.
Har väldigt svårt för att tänka mig att S60 och V60 redan får en facelift. Men Volvo kanske vill ge alla sina bilar V40 fronten. Hade i så fall var snyggt tror jag. Men nej det jag sa lär nog inte hända.
#679956
chrille300 skrev:
2444ever skrev:När jag kollade lite Volvo och provkörde förra sommaren så nämnde jag till säljaren att jag var lite missnöjd med fronten på de då nya faceliftade V70, lite för bullig i min smak. Han sa då att dom hade funderat på att ändra även fronten, men att faceliftbudgeten inte hade räckt. Om han var insatt eller bara drog till med det vet jag inte, men bl.a fronten på V70 är min lilla gissning på MY14.
Facelift budget, det ordet har jag aldrig hört talas om.
Lite märklig kommentar, men ok, "faceliftbudget" för övrigt utan sär skrivning. Nu har jag aldrig jobbat på någon faceliftavdelning, men jag antar att det går till ungefär såhär:
Någonstans inom organisationen tas ett beslut om att genomföra en facelift. Man går genom olika förslag, och utifrån bl.a. tidsaspekt och kostnader bestäms vad som skall ingå i faceliften. Volvo har inte obegränsat med pengar så kostnaden är förmodligen ganska avgörande. Så att jag med "faceliftbudgeten inte hade räckt" menar att några förslag säkert fick kasseras p.g.a. kostnader när faceliften bestämdes tror jag väl egentligen att man med lite fantasi kan förstå. Säljarens ord var ungefär (var ett tag sen) "jo, dom funderade faktiskt på att även ändra fronten i faceliften, men pengarna räckte inte".
#680079
chrille300 skrev:
stRaend skrev:XC40 eller V40XC kommer den förmodligen inte heta vad jag hört, dom var iallafall noga med att kalla den V40 Cross Country när den hade "premiär". S60 och V60 kommer få facelift till 2014. V70 kommer förmodligen också få detta till 2014. Detta är mina gissningar utifrån vad jag hört via jobbet och bilhandlare mm.
Har väldigt svårt för att tänka mig att S60 och V60 redan får en facelift. Men Volvo kanske vill ge alla sina bilar V40 fronten. Hade i så fall var snyggt tror jag. Men nej det jag sa lär nog inte hända.
fast för s40n tog det 5 år, varför skulle inte s60/v60 få en efter 4 år?
KarlE skrev:
stRaend skrev:XC40 eller V40XC kommer den förmodligen inte heta vad jag hört, dom var iallafall noga med att kalla den V40 Cross Country när den hade "premiär". S60 och V60 kommer få facelift till 2014. V70 kommer förmodligen också få detta till 2014. Detta är mina gissningar utifrån vad jag hört via jobbet och bilhandlare mm.
Menar du MY14, dvs att faceliften till S60/V60 kommer sommaren 2013?
Vad jag har hört så kommer det komma ja, säger inte att det är så utan som tråden heter "TROR".

Och förövrigt så tror jag att R-design till V40 är på G.
#692481
Helt ny Volvomodell byggs i Kina 2013 vilken modell vet jag inte, den kommer som modellår 2014 den kommer byggas på den befintliga plattformen. http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_m ... 176876.ece

Solenoiden byter man bara. Den går inte att […]

Hej! Vet att på Volvo V50 kunde man sät[…]

Det som hände tidigare står beskrivet […]

XC90 eller V90CC

Finns inte en enda nyare bensin V90 CC om jag koll[…]