Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

#653265
Tror ni att det kommer komma någon ny modell till MY14 ska beställa ny tjänstebil så fort MY14 släpps. Tror ni xc90 hinner släppas som MY14??
Användarvisningsbild
av V9097
#653295
Eftersom detta mest handlar om gissningar, så här kommer mina:

xc40 finns i handeln om ungefär ett år som MY14
xc60 exteriör facelift
xc70 inga stora förändringar
xc90 ny modell kommer, men tidigast om 18 månader, kanske som MY14. Nuvarande xc90 tillverkas som MY13 under minst havla kalanderåret 2013.

C70 läggs ner. MY13 är det sista modellåret.

s60 inga stora förändringar. Möjligtvis någon liten exteriör förändring.
s80 går in i "modellår classic". Vissa motoralternativ tas bort och mer utrustningen för pengarna.

v40, utökat motorutbud
v70, inga stora förändringar
V60 Inga stora förändringar. Plugin hybrid får sänkt pris, större produktionsvolym, men fortfarande en udda bil.

Jag väntar mig också att ett flertal modeller får ta del av de nya direktinsprutade bensinfemmorna. v40, xc40, s60, v60 och kanske även v70 och xc60. Samtidigt försvinner 4cyl T5-motorn.


Men som sagt, detta är mina GISSNINGAR, som delvis är baserade på vad jag läst på detta forum och diverse biltidningar.
#653590
Amli skrev:Tycker att det låter som ganska troliga gissningar.
Jag ser just nu mest fram emot kommande XC90. Det blir inget nytt bilköp för mig förrän den har presenterats.
Vad kör du idag? X5?
Nya XC90 kan nog bli en riktig höjdare om man verkligen vågar satsa fullt ut hela vägen. Hellre att den blir ett par tusenlappar dyrare än att det blir som med S80/V70 (och till viss del S/V60) - som är mycket fina bilar men som ändå aldrig varit i närheten av BMW/Audi när det väl kommer till kritan. Våga, Volvo!
av Amli
#653594
Linqid skrev: Vad kör du idag? X5?
Nya XC90 kan nog bli en riktig höjdare om man verkligen vågar satsa fullt ut hela vägen. Hellre att den blir ett par tusenlappar dyrare än att det blir som med S80/V70 (och till viss del S/V60) - som är mycket fina bilar men som ändå aldrig varit i närheten av BMW/Audi när det väl kommer till kritan. Våga, Volvo!
Ja, jag kör X5 i dagsläget och den är jag väldigt nöjd med.
Jag håller med i mycket av det du säger. Men jag tycker att modellerna som kommit från XC60 och senare ändå är ett bra steg i rätt riktning. Fast i dagsläget är XC60 den enda modellen i Volvos sortiment som jag skulle välja före BMW eller Audis motsvarigheter.
#653715
Amli skrev:
Linqid skrev: Vad kör du idag? X5?
Nya XC90 kan nog bli en riktig höjdare om man verkligen vågar satsa fullt ut hela vägen. Hellre att den blir ett par tusenlappar dyrare än att det blir som med S80/V70 (och till viss del S/V60) - som är mycket fina bilar men som ändå aldrig varit i närheten av BMW/Audi när det väl kommer till kritan. Våga, Volvo!
Ja, jag kör X5 i dagsläget och den är jag väldigt nöjd med.
Jag håller med i mycket av det du säger. Men jag tycker att modellerna som kommit från XC60 och senare ändå är ett bra steg i rätt riktning. Fast i dagsläget är XC60 den enda modellen i Volvos sortiment som jag skulle välja före BMW eller Audis motsvarigheter.
Det kan jag tänka mig! :wink:
XC60 är absolut ett steg i rätt riktning, därav tog jag inte med den. Och jag säger likadant, XC60 är den enda modellen jag hade valt före motsvarande Audi/BMW. Även om jag nog hellre tagit en X3, men Q5 går bort. V40 verkar fin också, likaså nya A3. 1-serien däremot har en design bara en mor kan älska...
av KarlE
#654940
Ja, XC60 kommer nog som facelift. Frågan är om inte S60/V60 också faceliftas?
#657650
Ja, S80, V70, XC70 lär väl stå i tur för facelift före S60/V60 etc.
Och varför inte redan till MY14, betänk att dessa modeller varit igång i praktiken utan åtminstone yttre förändringar sedan 2007.
#660333
Denna fronten kanske kommer som facelift till s80 alternativt oxå v70 och xc70 till modellår 2014 :roll:

Bild
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]