Moderator: Moderatorer

#1220264
EbbevonVolvo skrev:
fjohan82 skrev:Stört mig på navigatorn på väg till julfirandet. De röda kryssen låg kvar typ 6 timmar efter olyckan.
Det känns inte modernt på något sätt att bilen vill lura in mig på småvägar/göra U-svängar helt utan anledning.
Kanske bättre med RTTI..?
Screenshot_20171222-220138.jpg
Jag har RTTI, och får liknande meddelanden. Funkar bättre med en mobil-app, än så länge.
Okej. Jo jag har Google Maps som stöd också, där såg jag att trafikflödet var normalt förbi denna plats.
#1220282
Appen Waze är helt överlägsen på att ha aktuell trafik.
Den använder jag ständigt... säger också till en att byta rutt om det behövs, och lyssnar man inte på den hamnar man ALLTID i kö! :)
#1220291
Köpte en Ctek Sense och en Ctek skarvkabel som jag klippte av och lödde ihop enligt bilden. Nu kan jag enkelt koppla in den i det befintliga Ctek ladduttaget samtidigt som jag har ett ladduttag kvar. Den är lätt att flytta mellan bilarna och båten om man vill kolla batteristatus. Bild
#1220294
Ja Waze ger jag inte mycket för. Där kan folk rapportera alla möjliga lustigheter, fel riktningar etc etc.
Trafikflödet i Google Maps känns bättre.
#1220309
Precis.. Google använder Waze data. och felrapporteringar eller icke aktuella rapporteringar trycks bort rätt fort av andra användare.

Systemet tar också bort t.ex kövarningar om det märker att flera andra användare kör förbi där i rimlig hastighet.

Spoify-integrationen i Waze är också en stor fördel. :)
Användarvisningsbild
av SebSE
#1220416
joel80 skrev:Appen Waze är helt överlägsen på att ha aktuell trafik.
Den använder jag ständigt... säger också till en att byta rutt om det behövs, och lyssnar man inte på den hamnar man ALLTID i kö! :)
När jag köpte min sa tillochmed bilia "Kör du samma sträcka ofta så rekommenderar vi Waze istället för köpa Navigationen. Vi vill inte att du kommer efter tre månader och skäller på oss för att vi lurade på dig den".

Vilket är synd då man inte får samma integration med bilens övriga system.

Kör dock Google nu då waze har en massa trams och jag gillar inte "spelifieringen". Dessutom deras jävla annonser som pluppar upp hela tiden... Waze har en tendens att skicka in en på småvägar som google inte har. Google håller dock gärna kvar en på essingeleden eller södra länken fast det är stillastående (Eller rättare sagt gillar jag ju det. De andra får inte lära sig mina smitvägar :D )
#1220469
SebSE skrev:
joel80 skrev:Appen Waze är helt överlägsen på att ha aktuell trafik.
Den använder jag ständigt... säger också till en att byta rutt om det behövs, och lyssnar man inte på den hamnar man ALLTID i kö! :)
När jag köpte min sa tillochmed bilia "Kör du samma sträcka ofta så rekommenderar vi Waze istället för köpa Navigationen. Vi vill inte att du kommer efter tre månader och skäller på oss för att vi lurade på dig den".

Vilket är synd då man inte får samma integration med bilens övriga system.

Kör dock Google nu då waze har en massa trams och jag gillar inte "spelifieringen". Dessutom deras jävla annonser som pluppar upp hela tiden... Waze har en tendens att skicka in en på småvägar som google inte har. Google håller dock gärna kvar en på essingeleden eller södra länken fast det är stillastående (Eller rättare sagt gillar jag ju det. De andra får inte lära sig mina smitvägar :D )
skyulle vara väldigt enkelt om Vovo hade haft ett Android baserat system med möjlighet att installera appar att lägga in Waze direkt i bilen, hade varit guld.
  • 1
  • 843
  • 844
  • 845
  • 846
  • 847
  • 1850

Jon Skolmen

Nu har jag inte S80 utan V70 men det är inget[…]

Kolla på LMM, det ska stå 016 eller 00[…]

Elbilar och skatt: På Island har man fr&arin[…]