Moderator: Moderatorer

#1220771
dieselputte skrev:
fjohan82 skrev: Köpt några dunkar spolarvätska idag, 25:-/4l för färdigblandat känns som ett hyfsat pris.
Det var bra pris, vem handlar egentligen denna ? https://www.okq8.se/webbshop/bilprodukt ... landad-4l/

Rena rånet i förhållande till 25 :-, brukar själv köpa dunkar på Byggmax typ 3 för 99:-
Säg det till Cirkle K, deras station på Arlanda tog 98 spänn (eller om det var 89) för en påse innehållandes 3 liter...! Nu fick det bli 3 sådana i alla fall som jag tog med mig in på flygplatsen och fyllde firmans 4 bilar, det kommer nog räcka hela vintern med tanke på hur små mängder som går åt. Att skicka iväg någon anställd till annan ort på självaste julafton för att köpa det billigare hade nog blivit dyrare totalt sätt ändå. Så visst finns det några dårar som handlar dem. Men det blir inte igen, nu när man har lärt sig läxan :mrgreen:
#1220776
Jag vägrar köpa färdigblandat. :/ Inte bara för att det är dyrare, oftast stämmer inte frystemperaturen samt så tycker jag det är idioti att dom ska frakta runt typ 3ggr så mycket vikt som egentligen behövs.

Har man inte ork och inte klarar fylla vatten själv kan man använda spolarvätskepumparna som nu finns på rätt många mackar.
#1220780
joel80 skrev:Jag vägrar köpa färdigblandat. :/ Inte bara för att det är dyrare, oftast stämmer inte frystemperaturen samt så tycker jag det är idioti att dom ska frakta runt typ 3ggr så mycket vikt som egentligen behövs.

Har man inte ork och inte klarar fylla vatten själv kan man använda spolarvätskepumparna som nu finns på rätt många mackar.
Inte ofta det är -15 grader där jag kör. Nån dag/vinter är det -10 på sin höjd.
Dessutom vill jag inte bli utan helt plötsligt eftersom bilen inte varnar för låg nivå.
Till sist är det ju blaskigt att hålla på att blanda själv även om man kanske sparar några kronor.
Bra att olika val finns, jag kör på pump eller färdigblandat.
#1220782
dieselputte skrev:
fjohan82 skrev: Köpt några dunkar spolarvätska idag, 25:-/4l för färdigblandat känns som ett hyfsat pris.
Det var bra pris, vem handlar egentligen denna ? https://www.okq8.se/webbshop/bilprodukt ... landad-4l/

Rena rånet i förhållande till 25 :-, brukar själv köpa dunkar på Byggmax typ 3 för 99:-
Absolut. Snubblade över detta erbjudande på Eko Stormarknad.
#1220788
Jag köpte många påsar med färdigblandat på Volvo för typ 3 el 4st för 100kr förra året. Nu är dom slut, kan iofs ha varit två år sedan.... Fick 1L koncentrerad nu på service som jag har blandat ut i dunk. Volvo här i stan säljer spolarvätska från Lahega och den har behaglig doft faktiskt. Har två el tre stora dunkar med koncentrerad i garaget och det räcker ett tag.
Förr blev det oftast Statoils färdigblandade. Smidigt när vi bodde i lägenhet.
LIDL har bra pris på 3L påsar färdigblandat. Tror det är Kemetyl Tblå dom säljer för ca 30kr.
Jag har sagt till sambon att spola rutan ofta och inte köra runt med saltet med bara torkarna. Värsta jag vet när det är någon grå hinna, det ska vara RENT! Haha!!
#1220798
Har varit Volvo-lös i ett par år nu men blev erbjuden under julhelgen att provköra en släktings V50 D2 -09 och jisses vilken grej. Nu sitter man här och är lagom sugen att slå till på en begagnad inför sommaren.... Får sluta upp att träffa släktet ett tag, det blir alltid såhär 8)
#1220809
Idag blev det första tvätten på nya volvon och gjort efter alla tips
på detta forum.
2 st.20l hinkar med grid, lammullshandske,högtryck o lite avfettning nederdel,
Blev skitbra. :D
#1220814
OlofOskarsson skrev:Har varit Volvo-lös i ett par år nu men blev erbjuden under julhelgen att provköra en släktings V50 D2 -09 och jisses vilken grej. Nu sitter man här och är lagom sugen att slå till på en begagnad inför sommaren.... Får sluta upp att träffa släktet ett tag, det blir alltid såhär 8)
Inte för att vara elak mot de här som kör V50 men vad har du tidigare om en sån var världens grej? ;-)
  • 1
  • 845
  • 846
  • 847
  • 848
  • 849
  • 1851
S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförst[…]

Fick idag et priserbjudande på hela arbe[…]

Pluskabel glapp

Det där är en säkring. Kolla med en[…]

Bränslemätare Volvo 740

Hej, jag har en Volvo 740-90 och bränslem&aum[…]