Moderator: Moderatorer

#1192584
Bytt bromsklotsar bak på XC70:n, elektrisk handbroms, busenkelt, svåraste var att separera kontaktstyckena... :roll:

Mike
#1192598
TommyP86 skrev:
Jocke B skrev:Monterat modul för baklysena på min V70 -13...
Bild
Borum? Köpte jag mas italy 18" av dej för 100 år sedan? Något offtopic kanske Bild
Hehe! Lite värld... Inte helt omöjligt då jag hade (och sålde) en sådan uppsättning för 10år (??) sedan!
#1192618
Jocke B skrev:
TommyP86 skrev:
Jocke B skrev:Monterat modul för baklysena på min V70 -13...
Bild
Borum? Köpte jag mas italy 18" av dej för 100 år sedan? Något offtopic kanske Bild
Hehe! Lite värld... Inte helt omöjligt då jag hade (och sålde) en sådan uppsättning för 10år (??) sedan!
Japp. Ovanligt namn, la det på minnet tydligen Bild
#1192715
Bytt främre vänster länkarm på C70:n, glappet knappt märkbart på bilen men väldigt märkbart när den vart demonterad. Beställde på reservdelar 24, tog några dar extra mot utlovat att få grejorna och vid uppackning visade det sig att jag fått en produkt som var 2,5 ggr så dyr som den jag beställde, dock saknades de 4 skruvar som fäster länkarmen mot ramen, de fanns dock på bilden av den billigare produkt jag beställde.
Efter lite mejlande fram och tillbaka undrade de om jag ville returnera länkarmen och få i retur den billigare jag beställde, men jag behöll den betydligt dyrare produkten med lång garanti och fick 5 € på kontot som plåster på såren :D
Återanvände mina gamla skruvar då ett byte av dem ändå medfört att jag måste lossa motorfästena och lyfta hela motor/växellåda för att få ur de gamla.
Känns som en bra affär i slutänden!

Mike
av Henry
#1192772
Min bil har fått ny avgastrycksensor och alla problem med felkoder och orkeslös motor är som bortblåsta, nu finns hopp om att jag har min v70 1,6 diesel drive My 11 kvar ett tag till trots alla motorproblem som jag haft sista året.
#1192773
Walkmann skrev:
fjohan82 skrev:
jimlindeborg skrev:Medans sambon var på babyshower så passade jag på att spola av bilen mellan regnskurarna i betongdjungeln :lol:
Spoiler »
Ja tvätta borde jag också göra... 8)
Måste fråga, hur svårt är det att få till den lilla typen av skylt vid beställning? Vill minnas att någon mer här har detta, sen såg jag en XC60 igår på en parkering som också hade en.
Äkta USA-plåt :wink: :lol:
Spoiler »
Hur lyckades du...?! :shock:

Vad har gjorts idag? Besökt hallen för tvätt. Har även fyllt på spolarvätska och monterat nya Bosch AeroTwin som jag hade hemma.
900 mil har bilen körts innan tvätten idag:
IMG_5757~2.JPG
IMG_5757~2.JPG (1.51 MiB) Visad 8066 gånger
IMG_5758~2.JPG
IMG_5758~2.JPG (1.63 MiB) Visad 8064 gånger
#1192780
Hehe trodde du dippat fälgarna grå på översta bilden först innan jag läste texten :wink:

900 mil, du vet att de har spolplattor i södra europa med? :mrgreen:
#1192792
Micce1980 skrev:Hehe trodde du dippat fälgarna grå på översta bilden först innan jag läste texten :wink:

900 mil, du vet att de har spolplattor i södra europa med? :mrgreen:
Ja dom såg nästan så ut... 8)

Absolut, såg ett flertal som såg helt nya ut i Spanien, men där ville iaf inte jag slösa tid. Tvätta i 40 grader är olidligt... :roll:
#1192805
HAHA! Jag reagerade precis som Micce, "spolade han av dip från fälgarna eller vad?"
Jisses, det där var mycket skit. :D
  • 1
  • 788
  • 789
  • 790
  • 791
  • 792
  • 1845

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]