Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#786835
https://www.media.volvocars.com/global/ ... 891/videos
2 till konceptbilar under 2014. SUV + herrgårdsvagn om jag har förstått rätt.
Klart att VEA börjar provköras, av media förmodar jag, under veckan.
XC90 kommer som bensinhybrid.
av RCE
#787075
Sjukt snygg!
av Ferraridriver
#790933
Idag fick jag för första gången presenterat och se nästa generation av Volvo XC90 i verkligheten :-) Ser betydligt kaxigare och mer distinkt ut än dagens XC90. Jag är säker på att den kommer att väcka stort ha-begär hos många, men den kommer sannolikt också att bli dyrare, den ser i alla fall mycket dyrare ut :-)

Betydligt mer krut har lagts på inredningen och premium steget är tydligt i inredningen och på utsidan, tycker mig kunna se drag av Bentley och Mercedes S-klass.
Kvar att få reda på är hur premium chassi och drivlina blir med bara 4:or och hybriddrift men det får vi väl se först på provbanan om ett drygt år kanske...
Användarvisningsbild
av StringerBell
#791015
Ferraridriver skrev:Idag fick jag för första gången presenterat och se nästa generation av Volvo XC90 i verkligheten :-)
Hur jeep-ig/suv-ig är den? Bygger den lika mycket på höjden som förra modellen?
av Ferraridriver
#791031
Jag skulle inte kalla den mer Jeep-suvig, kanske snarare en glidning åt Range Rover-hållet. Mycket av den gamla XC90 finns dock kvar så den känns direkt igen som en XC90. Fronten är bredare och den känns maskulinare i sin bredd och uppsyn.
av Ferraridriver
#796499
Hej
Denna bild är nog den gissning som mest påminner om det jag fick se, men det är ändå inte riktigt likt. Tycker den ser betydligt manligare ut i verkligheten...
av McDonald
#798754
Ferraridriver skrev:Idag fick jag för första gången presenterat och se nästa generation av Volvo XC90 i verkligheten
Och nästa vecka får samtliga Volvoanställda se nya XC90
av Ferraridriver
#798833
Kul, då får vi flera åsikter i frågan :-)
av McDonald
#799047
Ferraridriver skrev:Kul, då får vi flera åsikter i frågan :-)
Som volvoanställd tar man inte sina åsikter i öppna forum :wink:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]

Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]