Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av Kluster
#564582
Crumpets, är strålkastarna uppdaterade? :roll:
Användarvisningsbild
av crumpets
#564612
Nej, det var ju det trista. Jag skrev kommer när jag tänkte skulle. Att bara göra om lyktorna bak känns verkligen fattigt :| Titta bara på E39-faceliften. Vilken enorm skillnad lyktorna fram gjorde! Ser ju ut som en 10 år nyare bil direkt. Även V70N/S60 fick ju en enormt bra lykt-facelift. Förstår inte varför de inte kostade på XC90 lite snyggare ögon.
EDIT: När jag tittar noggrannare på bilderna ser inte lyktorna helt 100% identiska ut, men de är ju rätt små och lågupplösta och dessutom inte heller foton om jag ser rätt så det är kanske för tidigt för att uttala sig. Men är bilderna okej så är det ju fortfarande knappast nån nattochdagskillnad.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#691033
Nu när v40 och v40 cross country lanserats känns det som att det snart är dax för XC90, kanske volvo visar upp den nu i Januari på Detroit-salongen i Usa?
av Amli
#691096
Ja, det vore på tiden men jag gissar att den ligger ytterligare längre bort. Tvivlar att man får se den före sommaren.
Användarvisningsbild
av V9097
#705533
Enligt denna artikel kommer nya xc90 i slutet av 2014 (som modellår 2015 får man antaga)

http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... r-ny-motor

Jag undrar just om det kommer modellår 2014 av nuvarande xc90, eller om det blir ett glapp på ett år.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
#705983
Enligt en säljare så så han att dom kör vidare med den gamla xc90:in tills den nya kommer, för den säljer rätt bra i Usa fortfarande jämfört med Sverige. Och så nämde han något att det skulle komma något hybridsystem till den. :)
Användarvisningsbild
av V9097
#739036
StringerBell skrev:
Jag fattar inte. Det där ser ju bara ut som en XC70 på stereoider.
Det rör sig såklart om en mula. Man ser tydligt att spårvidd och axelavstånd är rejält större än på en vanlig XC70. XC90 kommer alltså bli en ordenligt stor bil. I övrigt är det svårt att dra några slutsatser tycker jag.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]