Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av Kluster
#528208
Fast jag tycker det inte var såå stor skillnad. Om det inte vore för LED-varselljusen i stötfångaren så hade jag trott att någon privatperson hade färganpassat alla plastdetaljer....
Användarvisningsbild
av StringerBell
#528222
Jag tycker inte det är så känsligt med SUV:ar som inte uppdateras så ofta. Det är ju bara att titta på konkurrenterna som också gör små förändringar över tid.
Användarvisningsbild
av Jensen
#528378
Hast skrev:
jofr skrev:Fick för mig att jag läste för en tid sedan att en uppgraderad XC90 skall komma i november i år. Inte en ny modell utan ännu en uppgradering. Vet ej hur mycket som ligger bakom det, Volvohandlarna jag pratat med vet inte så mycket. Man kan väl hoppas på det i varje fall. Jag har fått erbjudande om en D5 R-Design och det går att få en del rabatt på nuvarande modell. Man kan ju hoppas att nästa uppgradering innehåller instrumentering från nya XC70 och XC60 samt ev. Four-C och el-baklucka vore lämpligt.
Någon uppdatering utav XC90 blir det inte.
En facelift på XC90:n kommer v46 i år, tanken var att man skulle
haft den klar till man släppte MY12, men man fick istället skjuta detta
ett tag.
Alltså ingen helt ny XC90 utan en lite större Facelift.
Denna info har samtliga säljare som varit på MY12 kursen fått reda på.

Hast
Om man inte sitter på 100% info tycker jag inte att man skall uttala sig så säkert
som du gör.
av V60D5AWDPolestar
#529837
Jag skulle bli förvånad om inte Volvo utvecklar en helt ny XC90 med
tanke på att man har sålt så bra som man gjort av modellen. Framgångarna
med XC60 torde inte ha gjort utgångsläget sämre.
av Amli
#530267
Det är redan bekräftat att det kommer en ny XC90. Troligtvis som MY14.
av V60D5AWDPolestar
#531117
Vem har bekräftat?
Användarvisningsbild
av Theo
#532601
Fråga: Jensen

Du skriver att en uppdatering kommer i november vecka 46. Menar du med "kommer" att den skall presenteras vecka 46 och därefter börja säljas kanske någon gång i början på nästa år eller att den finns ute till försäljning f.o.m. vecka 46?

Om det är det senare så kanske vi snart kan få se spionbilder i tidningarna.

Vet inte hur mycket du vet men vi får hoppas att det inte är denna TYK 593. Inregistrerades maj 2008. Något större förändring av exteriören vill vi ha!!

http://www.motor-talk.de/bilder/volvo-x ... 97493.html
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 14
Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Härligt snabbt agerat!