Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
#436825
Jag har lite svårt att se köparen av en storkombi framför mig. Det är knappast samma köpare som XC90. SUV:ar har aldrig används till att transportera storfamiljer med fler än tre barn, inte i Sverige i alla fall. Nej, jag förstår inte hur de tänker.
av Amli
#437002
Låter ju onekligen väldigt märkligt. Skulle det vara istället för någon minibuss? Nu är visserligen gamla R-klass vansinnigt ful, men det är ju bara att se vilken framgång Mercedes har haft med den biltypen...
Nej, jag skulle bli MYCKET förvånad om något liknande kom till Volvo. Mig veterligen är det ingen annan av dom stora bilföretagen som har något liknande på gång och det känns inte troligt att Volvo skulle gå i täten att ta fram en ny bilgrupp direkt.
Inte troligt säger jag.
av Amli
#447917
Fick höra idag av min säljare på Volvo att XC90 till nästa år ska komma med den nya D5 motorn fast bara med 200hk för att klara kommande EURO5 avgaskrav. Man kan ju alltid hoppas även på en uppdaterad interiör.
av Lövet
#452373
Och trots att man har 80hk mindre och ingen fyrhjulsdrift så drar den mer än Audi Q7 3.0TDi.
av Amli
#452508
andreas_lofgren skrev:Och trots att man har 80hk mindre och ingen fyrhjulsdrift så drar den mer än Audi Q7 3.0TDi.
Och manuell låda... Dags att skrota den och börja om på ett blankt papper skulle jag säga.
av Hast
#463313
Vet inte om svaret kommit fram ännu men en ny XC90 kommer att släppas runt 2014.
av Amli
#463588
Hast skrev:Vet inte om svaret kommit fram ännu men en ny XC90 kommer att släppas runt 2014.
Inte inom kort då med andra ord. Synd.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n&a[…]

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]