Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av Massabrassan
#757259
Jag förstår att Volvo inte direkt skyndar med nya XC90. Modellen är främst avsedd för USA och där är nuvarande version ännu modern jämfört med många primitiva amerikanska bilar.

Det är nästan konstigt att man saluför den i Sverige dock. Det kan inte säljas många om året. Någon som har en siffra?
av Hertsh
#757296
XC90 ligger på plats 87 i säljstatistiken i Sverige för April 2013. 40st såldes. Det är hittills i år 207 vilket är en nedgång med cirka 30% från förra året.
av perhall
#758706
Håller inte alls med om att Volvon är modern jämfört med de amerikanska konkurrenterna. Tycker XC90 är riktigt omodern efter snart 12 år på marknaden. Dock en bra bil.
PH
av para
#759451
perhall skrev:Håller inte alls med om att Volvon är modern jämfört med de amerikanska konkurrenterna. Tycker XC90 är riktigt omodern efter snart 12 år på marknaden. Dock en bra bil.
PH
12år? Nu är du lite orättvis. Den har inte ens funnits ute 10.5 år än...
av Petzzon
#773802
Undrar vad det kan bli för dragvikt på nya XC90, jag hoppas på minst 2500 kg i alla fall.
av RCE
#773947
Under 2500 kg vore pinsamt i mitt tycke eftersom en ny Touareg får dra 3500 kg.
av Petzzon
#773967
RCE skrev:Under 2500 kg vore pinsamt i mitt tycke eftersom en ny Touareg får dra 3500 kg.
Är ju 2250 på gamla xc90 endast max 2000kg på xc60 så Volvo är ju genomgående bland dom sämre med detta.

Men som sagt på tiden med lite bättring.
av dissonans
#776586
Volvo har extremt hårda "dragtester". Finns nog anledning till att de ibland sätter lite mer restriktiva vikter.
av RCE
#777756
Det ska bli riktigt intressant att se nya XC90, men jag hoppas verkligen för Volvos del att man tänkt rätt och att man verkligen arbetat stenhårt med detaljerna. VW CrossBlue förväntas bli en riktig hit i USA och den förefaller verkligen vara en fullträff både teknikmässigt och designmässigt.

[youtube]0RwWn4CqcV8[/youtube]
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#777915
VAG'n ser ju ut som någon konceptbil från år 2000. (som vanligt en tegelsten eller en Skogaholmslimpa i ugnen) Jämför det med första XC90, den var ju enooooormt mycket mer spännande än detta. Hoppas Volvo lyckas att släppa något så bra o futurisktiskt igen!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]