Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av Sharkbait
#805552
Ferraridriver skrev:Så som på dessa bilder tycker inte jag att den ser ut i verkligheten. Uppfattar den Inte så Mercedeslik. Framför allt har den ett annat motorhuvsutseende. Autobild.de stämmer nog bättre med verkligheten...

Ser den ut som bilden hos Autobild.de så är det en ny front men resten av bilen är typ samma gamla vanliga XC90.
av Ferraridriver
#805625
Njae, så är det ju inte.
Det syns tydligt att det är en helt ny bil men du kommer inte att missta den för något annat än en XC90, så dragen med den gamla är klart tydliga. Hela bilen är dock mycket "fetare". I den bakre delen tyckte jag mig se drag av BMW X5.

Jag är fortfarande mest spänd på hur denna stora och stöddiga bil kommer att tas emot av Jänkare och Kineser med bara en 2.0 liters fyra. Att den har 306 hk (+ hybriddrift) känns på något sätt inte tillräckligt, skulle verkligen vilja se en "riktig" motor också.
Användarvisningsbild
av laser2
#805916
Ferraridriver skrev:Njae, så är det ju inte.
Det syns tydligt att det är en helt ny bil men du kommer inte att missta den för något annat än en XC90, så dragen med den gamla är klart tydliga. Hela bilen är dock mycket "fetare". I den bakre delen tyckte jag mig se drag av BMW X5.

Jag är fortfarande mest spänd på hur denna stora och stöddiga bil kommer att tas emot av Jänkare och Kineser med bara en 2.0 liters fyra. Att den har 306 hk (+ hybriddrift) känns på något sätt inte tillräckligt, skulle verkligen vilja se en "riktig" motor också.
Amerikanska hemmafruar och kineser är inte så intresserade av det som finns under huven...
Designmässigt tycker jag annars den ser riktigt lovande ut! :-)
av Linqid
#805963
Efter två vändor till USA i år är jag faktiskt förvånad över hur mycket fyrcylindriga kärror man ser. Visst, det rullar lika många 535i (550i såg jag fler på en dag än vad jag någonsin sett här hemma...) på vägarna där som det rullar 520d här hemma, men tar man BMW som exempel - som ju förekommer lite flitigare än vad Volvo gör - så såg man väldigt mycket nya 328i och 528i och de är ju som bekant 4-cyl nu för tiden, även i staterna.

Jag hyrde en Ford Escape som även den hade 4-cyl, och överlag såg man många bilar ända från storlek SUV och neråt med fyrcylindrigt. Jag tror som laser2 ovan att målgruppen för XC90 inte är lika känsliga utan nöjer sig med att bilen går någorlunda snabbt (och snålt!) och är bekväm, vad som är under huven är inte lika intressant. Diesel är även något som är på gång i USA, och VW gjorde reklam lite överallt för TDI. Såg förvånansvärt mycket VW TDI på vägarna faktiskt.

Men visst, en riktig sexa eller en V8 hade ju inte skadat...
av Sharkbait
#806530
Bild


Bortser man från fronten och baken som är det stora lyftet för XC90 så är sidorna gamla XC90 med lite smink.

Gamla XC90
Rund linje ovanför handtagen. Lister på dörrarna.

Nya XC90
Vass linje ovanför handtagen. Listerna har man byt ut mot en intryckt linje nere på dörrsidorna. Sidorutan till skuffen har fått en lutande nederkant istället för rak linje med de övriga sidorutorna.


Baken känns lite som BMW X5 och lite Range Rover.
av Linqid
#824810
Sharkbait skrev:Hur kommer prisbilden se ut för nya XC90, tror/vet Ni?
Gissningsvis strax under eller på samma nivå som motsvarande X5/Q7/ML. Som vanligt lär väl kanske paket och lösa tillval vara något billigare än samma pryl hos tyskarna, men denna gången ska man kanske inte hoppas för mycket... Volvo har ju gjort klart för oss att man ska gå upp i pris, och XC90 blir väl antagligen det första stora steget uppåt.

Idag är man ju lika dyra som tyskarna när vi pratar tjänstebilskärror (typ V60 D4 mot 320d) med nödvändig utrustning, men tar man XC60 som exempel är ju den klart billigare än exempelvis X3.
av Linqid
#824830
XC90_Executive skrev:och det lär komma en massa tillval som gör bilen mer speciell och exklusiv!
Det får man hoppas. De största skillnaderna mellan Volvo och tyskarna tills nu tycker jag har varit motorerna och bristen på valmöjligheter. För mig har Volvo varit synonymt med att det kan bara kombineras med detta, det andra inte kombineras med det och det finns bara till den och så vidare i all oändlighet...

Hos BMW, Audi m.fl kan även en basutrustad 518d ha silverrails, kromade fönsterlister och fläskiga stolar med det finaste lädret om man så vill, och den vägen hoppas jag även Volvo väljer att gå i framtiden. Likadant med M-paketet, ger i princip inga exteriöra eller interiöra begränsningar medan R-Design ger dig massor... Premium ska vara valfrihet! :-)-)
av Droopy
#824845
Jag tycker det där är aldeles för lamt efter 10år med samma utseende, bättre kan de.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]