Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
#411241
bilgalen skrev: Tror vi skulle behöva ha tillbaka Christer Glenning och hans bakåtsiktstester i trafikmagasinet :)
Precis! Han hade ju uttrycket "drabbad av design" när det gällde sådana saker.

Jag åkte i baksätet i en Passat CC härom veckan och trots att jag är några cm över medellängd bara, så hade jag håret i taket hela tiden. Det ser nästan ut att vara lika illa i V60, eller om man kompenserar med att man får sätta sig lägre i bilen på något sätt.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
#413710
Då vet man att man ska spara till en V60 nu då, den svárta fick mig till ett sådant ha begär. Man får kanske vänta lite till r-design bara.
Användarvisningsbild
av CabBO
#428218
V60 är en Sports Wagon. Det är INTE en traditionell herrgårdsvagn som V50 och V70. V60 kommer inte att ersätta V50 och V70. Med en Sports Wagon blir karossen sportigare och mer strömlinjeformad. Det blir mindre rutor, lägre bil mm. För er som vill ha större rutor mm så köp V50 eller V70 om ni skall ha herrgårdsvagn och S40, S80 eller kanske någon typ av volvos SUV.
V60 kommer att konkurrera med BMW, MB, Audi mm och kommer inte konkurrera med eller ersätta V50/V70.
Jag tycker det är kanon med valmöjligheter. Företag dör utan design.
av Kluster
#429239
CabBO skrev:V60 är en Sports Wagon. Det är INTE en traditionell herrgårdsvagn som V50 och V70. V60 kommer inte att ersätta V50 och V70. Med en Sports Wagon blir karossen sportigare och mer strömlinjeformad. Det blir mindre rutor, lägre bil mm. För er som vill ha större rutor mm så köp V50 eller V70 om ni skall ha herrgårdsvagn och S40, S80 eller kanske någon typ av volvos SUV.
V60 kommer att konkurrera med BMW, MB, Audi mm och kommer inte konkurrera med eller ersätta V50/V70.
Jag tycker det är kanon med valmöjligheter. Företag dör utan design.
Gilla!
Håller helt klart med dig! Det är tydligen många som klagar på att det inte är något bagageutrymme kvar m.m och då är det ju ingen "sådan" bil heller.
Användarvisningsbild
av CabBO
#429894
Kluster skrev:
CabBO skrev:V60 är en Sports Wagon. Det är INTE en traditionell herrgårdsvagn som V50 och V70. V60 kommer inte att ersätta V50 och V70. Med en Sports Wagon blir karossen sportigare och mer strömlinjeformad. Det blir mindre rutor, lägre bil mm. För er som vill ha större rutor mm så köp V50 eller V70 om ni skall ha herrgårdsvagn och S40, S80 eller kanske någon typ av volvos SUV.
V60 kommer att konkurrera med BMW, MB, Audi mm och kommer inte konkurrera med eller ersätta V50/V70.
Jag tycker det är kanon med valmöjligheter. Företag dör utan design.
Gilla!
Håller helt klart med dig! Det är tydligen många som klagar på att det inte är något bagageutrymme kvar m.m och då är det ju ingen "sådan" bil heller.

Ja, det är så många som klagar på utrymmet i V60. Har läst runt och kommenterat detta. En del klagar på utrymmet och en del klagar på sikten. Detta är ju en helt ny modell som volvo tar fram för att konkurrera med ute i europa och då kanske mot tyskarnas bilar främst. Inte mot egna V50/V70. Hur bra som helst med valmöjligheter. Inte se begränsningar.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]