Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

av rix1
#307027
Det testas en C30 med haldex 4 hjulsdrift och ford rs motor just , hoppas bara att de tar den i produktion.
Ska visst vara en riktig best att köra.
Användarvisningsbild
av Funk
#307065
rix1 skrev:ford rs motor
Du menar en Volvofemma :wink:

/Thomas
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#307126
Kanske R-serien är på gång igen :P
av rix1
#307141
Funk skrev:
rix1 skrev:ford rs motor
Du menar en Volvofemma :wink:

/Thomas
Stämmer , fast den här tar de 340 hp ur, boostar lite mer.
Det fina är att den tydligen passar i befintliga motorfästen.
Användarvisningsbild
av CarMan
#307152
rix1 skrev:
Funk skrev:
rix1 skrev:ford rs motor
Du menar en Volvofemma :wink:

/Thomas
Stämmer , fast den här tar de 340 hp ur, boostar lite mer.
Det fina är att den tydligen passar i befintliga motorfästen.

klart den passar i de befintliga fästena då bilen hela tiden gått att köpa med volvos 5:a
av Lövet
#307172
Jag sätter min ena testikel på att den bilen aldrig blir serieproducerad. Att bygga om C30 till fyrhjulsdrift skulle kosta en förmögenhet i förhållande till de få exemplar som skulle säljas. Volvo har redan officiellt beslutat att det inte ska komma några fler R-modeller eftersom de sålde för dåligt.

Det finns en artikel från Teknikens Värld 2008-07 där denna bil nämns. Sedan dess verkar inget ha hänt. -> http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 ... /index.xml
av Henke3
#308236
andreas_lofgren skrev:Jag sätter min ena testikel på att den bilen aldrig blir serieproducerad. Att bygga om C30 till fyrhjulsdrift skulle kosta en förmögenhet i förhållande till de få exemplar som skulle säljas. Volvo har redan officiellt beslutat att det inte ska komma några fler R-modeller eftersom de sålde för dåligt.

Det finns en artikel från Teknikens Värld 2008-07 där denna bil nämns. Sedan dess verkar inget ha hänt. -> http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 ... /index.xml
Just att få in AWD-systemet är den billiga delen, ditt system från S40:n passar rakt av.
Anpassningen av motor, låda och chassie samt styling delarna som behövs tas fram är det som kostar pengar.

Det låter som ett rätt kul projekt att […]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&au[…]

EGR kylare 2,0 D

Programmerar bort skiten. Blir billigare och du sl[…]

Jag förstår, en del saker går ju […]