Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av djkramer
#1150567
Såg först ut som en spegelvänd bild av ett foto som publicerades i höstas (taget i USA?) av kommande xc60. Men om man jämför bilderna så syns det att det är mer "luft" i hjulhuset och att kamouflaget mellan C och D stolparna inte är identiskt. Och inget tanklock, alltså ingen spegelvänd bild.På den fotade xc60n ser man helt klart mer av glasrutan mellan C och D stolparna. Så kanske nya v60..??
av Anmg
#1171335
Inget nytt om denna?
Ser fram emot när den kommer, tror den kan bli riktigt snygg. Och förhoppningsvis lite bättre prislapp än V90n.
av KrilleW
#1173030
Jag tror också att V60 kommer bli riktigt snygg. Dynamisk och sportig design.
av Calva14
#1176411
Såg nu på Volvos hemsida att de kör S60 samt V60 Classic så det bör snart vara dags, kanske redan till hösten eller måste vi vänta till våren månne? Någon som har mer input?
av dfa
#1176454
XC40 skall ju komma först (i höst) och vanan trogen lanserar man väl en modell i taget.
Gissar att man tidigast visar nya V60 i samband med Detroit (Januari) eller Geneve ( Mars ) och att den kommer börja byggas tidigast som MY19 i Maj nästa år. :D
I ett tråkigare scenario kommer den inte presenteras förän efter nästa sommar och börja byggas efter höstomställningen av fabriken. :roll: Eller ännu senare... :cry:
av McDonald
#1176572
Den är riktigt snygg, sportig... står först i kön för att beställa den :)
av KrilleW
#1182195
Ja, jag skulle säga att det med största sannolikhet är nya V60 i filmen. Alldeles för liten för att vara en V90, och det finns ju en del synliga detaljer som avslöjar att det inte är en V90 med. Som reflexerna på stötfångare bak, strålkastare som verkar gå in i grillen, precis som på nya XC60 etc.
av djkramer
#1182238
Lansering tidigast januari 2018 som någon skrev ovan? Hoppas att den blir längre än nuvarande V60.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 42
Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]