W.A.P.E. skrev:dfa skrev:Hade gärna sett en ännu mindre bensinare med TE, typ T4 TE eller T3 TE. På vilken Volvo som helst faktiskt. Hade köpt direkt.
+1
Dels för att dessa säkert skulle bli lättare att få in i en stram tjänstebilsbudget.
Vi drömmer ju om en T5 TE men det känns som den kommer sticka iväg + att den känns lite dum utan AWD.
Prisklasser jag har hört - XC40 blir som en dyrare V60
Tror tyvärr inte heller att en XC40 T5 TE kommer hamna mycket lägre än 400.000 listpris, även om man kan hoppas (drömma) om att den går in runt 7,5pbb. Närmare 400 går tyvärr bort för mig för en andrabil.
En V40CC T5 AWD listar på 379' och en V60 D5 TE listar 439' någonstans idag. Känns som om XC40 T5 TE hamnar där någonstans (?)
*OM* det nu är så att alla TE kommer att vara fortsatt dyra (=motorstarka) , vad är det som gör det så?
Är batteripacken dyra eller eller är det på andra sätt inte lönsamt/önskvärt att elektrifiera motorsvagare modeller ( är TE ett kortlivat alternativ till "riktiga elbilar" om något år) ? Jag tror definitivt att marknaden finns, typ nu.