Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1157543
Teknikens värld 2 reportage, slutet av Februari:
Nu har dessa uppgifter bekräftats av Volvo själva då företagets nya utvecklingschef Henrik Green, som tog över titeln och uppgiften efter Audi-flyende Peter Mertens, berättar för brittiska Autocar att själva grundarbetet i utvecklingen är färdig och att lanseringen äger rum i höst. Då kan vi avslöja att det är marknadslanseringen som avses och att bilen därför kommer att visas upp tidigare än i höst, nämligen på bilsalongen i Shanghai i april.

XC40 har alltså världspremiär om knappt två månader när den visas upp i Kina. Till de svenska Volvo-handlarna kommer den i höst.
av oykkh
#1157748
Ok nice.. borde dock va betydligt mera rykten, bilder osv om den ska visas V16. Är ju bara ca 5 veckor kvar till shanghai motor show...

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1165046
Snart påsk o sen är det dags! Har inte grävt något så vet inte heller vad som gäller.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1165090
Grillchips sitter väl vid det här laget med tvångströja o målar påskägg med pensel i munnen!? :) :lol:
#1165118
Det kan du räkna med! ;)
Skämt åsido, det är ju ingen bil som kommer vara aktuell ett dugg för mig. Men jag gillar (för det mesta) vägen Volvo tar med de nya modellerna, så det är mest av allmänintresse. ;)
#1167168
Blir det ett tomt påskägg i Shanghai?
Kom nån nyhet om att Volvo ska bygga en elbil i Kina...
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 39

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]