Diskutera kommande modeller och/eller EVOLVE

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V9097
#1108181
grillchips skrev:
MB77 skrev:Snillen spekulerar 8)
http://www.mestmotor.se/automotorsport/ ... eller-xc60
Tippar på XC60.
Jag tror också på XC60. Men jag tror Volvo begår ett misstag om de gör nya XC60 mindre än den nuvarande som det skrivs om i artikeln.
#1108182
Måtten verkar ju inte helt off från nuvarande, frågan är bara om de verkligen lyckats göra insidan större då, det skulle XC60 behöva. Inte nödvändigtvis mycket, men lite.
Användarvisningsbild
av V9097
#1108183
grillchips skrev:Måtten verkar ju inte helt off från nuvarande, frågan är bara om de verkligen lyckats göra insidan större då, det skulle XC60 behöva. Inte nödvändigtvis mycket, men lite.
Jag tror också att det hade varit rätt att låta XC60 växa en aning. XC90 är ju rejält stor och det är viktigt att det blir en distinkt storleksskillnad mellan XC40 och XC60.
av dfa
#1112296
chaffis75 skrev:Vad säger ryktena om xc40, när kan man räkna med att den blir beställningbar och när levereras den?

Finns såklart inte fakta men brukar finns gott om rykten som ofta stämmer hyfsat.

Fredrik

Skickat från min D6603 via Tapatalk
I "Volvomagasin" tidningen som damp ner i brevlådan idag står det: "Produktionen av den nya 40-serien beräknas komma igång under 2017"
Hoppas verkligen att det stämmer, men om nya XC60 också skall komma under 2017 (?) vilken kommer först? Spännande :)
#1112308
Rent krasst borde det bli XC60 eftersom den levt längst, men det verkar ju nästan som att den säljer svinbra än idag.
#1112431
Ska man gå på vad underleverantörerna här nere har för prylar i pipen är det XC60 som kommer först.
#1112462
W.A.P.E. skrev:Ska man gå på vad underleverantörerna här nere har för prylar i pipen är det XC60 som kommer först.
Måtte de peta in T5 AWD i den, då ligger V90 pyrt till i min bok. :D
#1112490
grillchips skrev:
W.A.P.E. skrev:Ska man gå på vad underleverantörerna här nere har för prylar i pipen är det XC60 som kommer först.
Måtte de peta in T5 AWD i den, då ligger V90 pyrt till i min bok. :D
Riktigt illa att man inte kunde få den ultimata XC60 Classic som detta, i Svedala vill säga.

Riktigt jobbigt nu när kompisar har sett XC40 IRL.
Hoppas på T4 AWD för samtliga modeller. Gärna med manuell som val.
#1112495
Helt klart, även fast jag tycker att även V90 borde få T5 AWD (finns ju till V90CC och XC90) så anser jag att XC60 förtjänar den drivlinan mer än V90.

Åh, spännande! Var de impade?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 39
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]